
در روزهای پاییز و زمستان بسیاری از کلانشهرها یا شهرهای صنعتی با پدیده وارونگی دما و در پس آن آلودگی هوا مواجه هستند و بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران با این مشکل و همچنین پدیده برودت هوا مواجه می شوند.
در این شرایط کارگروه های مربوطه به دلیل حفظ سلامتی مردم و یا کنترل ناترازی مصرف انرژی اقدام به تعطیلی مدارس یا تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ادارات می کنند که این بین برخی بخش ها مانند دفاتر ثبت اسناد ممکن است هماهنگ با تعطیلی ها اقدام به تعطیلی نکنند که سبب بروز نارضایتی بین کارمندانشان می شوند.
پیام شهروند خبرنگار: پیرو اعلام تعطیلی ادارات دولتی در این یک ماه اخیر چرا دفاتر اسناد رسمی شامل این تعطیلی نمی شود؟
در صورتی که دفاتر زیر نظر قوه قضاییه است و برای انجام کار وابسته به اداره های ثبت و دادگاه ها و دارایی است.
بنابراین با تعطیلی اون اداره ها کار ارباب رجوع پیش نمی رود.
چرا وقتی ادارات دولتی و غیر دولتی تعطیل اعلام میشه
مراجع مرتبط با دفاتر اعم از اداره ثبت اسناد و املاک ، اداره دارایی ، شهرداری و حتی بانکها تعطیل هستن دفاتر اسناد باید دایر باشن ؟؟؟
والله که ما کارمندان هم انسان هستیم
۹۹درصد مردم کار بانکی دارن ۷۰درصد مردم گار دادگاهی دارن اما ۴۰درصد مردم کار دفترخانه ای واقعا عقلانی نیست این رای
دفاتر وابسته به ادارات می باشند
وقتی همه جا تعطیل است دفترخانه ها نیز باید تعطیل باشند
لطفاً بررسی های لازم توسط مسئولین انجام شود ،ون ما هم آدم هستیم
چرا در شرایطی که آلودگی هوا، سرمای شدید یا مشکلاتی مانند کمبود سوخت وجود دارد، بانکها، شهرداریها و اداره ثبت تعطیل میشوند، اما دفاتر خدماتی همچنان مجبورند باز بمانند و به مردم خدمات دهند؟ مگر این دفاتر جزو مجموعه خدماترسان محسوب نمیشوند؟ چرا در تصمیمگیریها همیشه نادیده گرفته میشوند و حقوق و شرایط کاریشان مورد توجه قرار نمیگیرد؟
اگر تعطیلی به دلیل شرایط نامساعد جوی یا مشکلات دیگر برای کارکنان بانکها و سایر ادارات ضروری است، چرا این ضرورت شامل حال دفاتر خدماتی نمیشود؟ آیا سلامت و رفاه کارکنان این دفاتر اهمیتی ندارد؟ انتظار داریم که در تصمیمگیریها عدالت رعایت شود و دفاتر خدماتی هم از حق تعطیلی در شرایط اضطراری برخوردار باشند.
۱_ حال آنکه در معاملات خودرو و ملک نیاز به تبادل ثمن معامله میباشد که با توجه به تعطیلی بانکها این مهم در اکثر مواقع اتفاق نخواهد افتاد و معاملات و تنظیم سند به روز بعد که بانکها مشغول بکار هستند موکول میگردد
۲_ ادارات ثبت اسناد و دارایی و شهرداری و سایر ارادت همگی تعطیل هستند و عملا دفاتر نمیتوانند استعلامات مربوطه را به مشتریان جهت اقدام لازمه تحویل نموده و یا از طریق سیستم ارسال نمایند چون با توجه به تعطیلی قادر به پاسخگویی نمیباشند
۳_ اگر بحث آلودگی است که کارمندان دفاتر اسناد رسمی هم عضوی از همین مردم میباشند و حتما حضرتعالی میدانید که دفاتر تهران و شهرستانها و مراکز استانها اکثرا متمرکز در داخل شهر و مراکز آلوده هستند و تاکیدا عرض مینمائیم که متاسفانه تردد حدود سه الی چهار هزار نفر از کارکنان دفاتر فقط در استان تهران
((( شهرستانها و مراکز استانها که طبعا آمار بالاتری را شامل میشود) )) ، با وسیله شخصی خود باعث آلودگی خواهد بود نه کاهش آلودگی
۴_ اگر بحث اتلاف انرژی است که با توجه به روشن شدن سیستم گرمایش و روشنایی دفاتر با توجه به بکار گیری اسکنر و دستگاه فتوکپی و....عملا هیچگونه صرفه جویی انجام نمیگیرد
۵_ گاها در برخی اطلاعیه ها اعلام میشود که متعاملین جهت برخی گواهی ها به دفاتر مراجعه میکنند که مهمترین آنها گواهی اعلام حضور متعاملین میباشد که با توجه به دستور حضرتعالی بانکها که تعطیل میباشند لذا متعاملین نمیتوانند در روز موعود چک یا مدارک را آماده نموده تا به دفترخانه اعلام حضور نمایند
لذا در پایان درخواست عاجزانه کارکنان زحمت کش دفاتر از شما پیگیری عدالت برای کارکنان است چه در شرایط آلودگی هوا و چه در سرما و سایر تعطیلی ها