معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گفت: نهمین جشنواره فجر صنایع‌دستی در واقع یک بهانه و یک اتفاق برای جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی است.

مریم جلالی امروز سه‌شنبه ۱۶ بهمن در نشست خبری و رونمایی از پوستر نهمین جشنواره بین‌المللی فجر صنایع‌دستی (سرو سیمین ۹) که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این مطلب و با تبریک ایام و اعیاد شعبانیه و دهه فجر بیان کرد: دهه فجر در حقیقت محلی برای یادآوری دینی است که ما این دین را، به افرادی داریم که تلاش کردند تا گفتمان انقلاب اسلامی بماند و به گام دوم برسد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور افزود: نهمین جشنواره فجر صنایع‌دستی در واقع یک بهانه و یک اتفاق برای جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی است ما سه موضوع مهم در سال‌های قبل را پیگیری کریم. در جشنواره هفتم از زنان گفتیم، در جشنواره هشتم صحبت از پیوند نسلی بود و در جشنواره نهم از وفاق ملی خواهیم گفت.

جلالی اضافه کرد: جشنواره را یک حلقه از زنجیره تولید می‌دانم که می‌تواند اهداف مهم این حوزه را تحقق ببخشد. ما باید بیش از همه باید به شعار‌های جشنواره متعهد باشیم وفاق که شعار دولت چهاردهم است یکی از مهمترین شعار‌ها و رویکرد‌های ماست. این وفاق را با جریان‌سازی درون‌سازمانی شروع کردیم به گونه‌ای که در حقیقت جشنواره ما در امتداد بقیه کار‌ها انجام می‌شود. ما ستاد هستیم و صف این اتفاق مردم و ذینفعان و کانون‌های مردمی هستند.

او گفت: تمرکز ما در نمایشگاه‌ها مبتنی بر تجارت است و در جشنواره‌ها بر روی اصالت تمرکز داریم. هنرمندان در آثار تولیدی خود به اصالت آثار توجه ویژه دارند. خوشبختانه این جشنواره به بلوغ رسیده و شرایط بسیار خوبی را پیدا کرده است. این جشنواره چندمنظوره برگزار می‌شود و در این جشنواره ارزیابان صنایع‌دستی که برای بازدید از شهر یزد وارد ایران شده‌اند از این جشنواره بازدید می‌کنند ضمن این که تعدادی مهمان خارجی در این جشنواره حضور دارند و در حقیقت این جشنواره می‌تواند یک فضای دیپلماسی نیز باشد.

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به پوستر جشنواره تصریح کرد: در این پوستر ۹ سرو با استفاده از هنر بته‌جقه به نمایش درآمده که نشان دهنده ۹ دوره برگزاری جشنواره است.

جلالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما در ادارات مختلف زیر مجموعه معاونت صنایع‌دستی این وفاق را داریم و این جشنواره در امتداد دیگر اقداماتمان اتفاق می‌افتد. در واقع جشنواره نهم تجلی اصالت و هنر صنایع‌دستی در سه گانه هنرمند، صنعتگر و بازرگان که در سه اداره‌کل ما تجلی دارند.

او افزود: با توجه به تمایلات محیط زیستی مردم و رویکرد هنرمندان برای کاربردی‌سازی محصولات صنایع‌دستی و حضور کاخ سعدآباد به عنوان یک برند در کنار ما، تلاش داریم در این آگاهی‌بخشی کار مناسب انجام دهیم. باید حواس مان باشد اگر کالای مناسب، کاربردی، جذاب و با قیمت مناسب نداشته باشیم آگاهی بخشی فقط یک فریاد بی فایده است.

این مقام مسئول گفت: کسانی که در نمایشگاه آثار خوبی تولید کردند و ارائه دادند در جشنواره شناسنامه دار می‌شوند.

جلالی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره بیمه هنرمندان صنایع‌دستی نیز تصریح کرد: در تلاشیم با طرح‌های جایگزین و اعتبارات نشان‌دار همه را بیمه کنیم، با کمیسیون فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و تأمین اجتماعی جلسات متعدد داشتیم.

منبع: وزارت میراث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار