معاون وزیر اقتصاد گفت:در صورتی که واردات خودرو‌های دست دوم در وزارت صمت ثبت سفارش شود، گمرک اقدام به هم ترخیص می‌کنداما تا کنون هیچ خودروی کارکرده‌ای وارد نشده است.

باشگاه خبرنگاران‌جوان؛ محبوبه‌کباری - فرود عسگری رئیس کل گمرک کشور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص  واردات خودروهای دست دوم گفت: قانون ساماندهی واردات خودرو مصوب آبان ۱۴۰۰ است و سپس در خرداد ۱۴۰۲ الحاقیه ای به آن اضافه شد و ۳ ماده حدی افزوده شد که در آن واردات خودروی دست دوم هم آمده است

وی ادامه داد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ هم امکان واردات خودروی زیر ۵ سال آمده است در قانون برنامه هفتم هم اجازه داده شده تا خودروی با عمر ۱۰ سال وارد شود که نیاز به تصویب آیین‌نامه هیات وزیران دارد.

معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: در صورتی که واردات خودروهای دست دوم در وزارت صمت ثبت سفارش شود، ما هم ترخیص میکنیم اما تا کنون هیچ خودروی دست دوم وارد نشده است و مهلت آن تا پایان امسال است.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: برای خودرو کارکرده با عمر کمتر از پنج سال قانون داریم. در قانون برنامه هفتم پیشرفت اجازه دادند که خودروها با عمر ۱۰ سال وارد شوند که نیاز به مصوبه دارد.

او بیان کرد: آیین نامه ای که به ما ابلاغ شده این است که خودروهای کارکرده با عمر از کمتر پنج سال با حداکثر ارزش ۲۰ هزار یورو با کد ملی و ثبت آماری انجام شود. اگر این خودروها در وزارت صمت ثبت آماری و به ما ابلاغ شود آن را ترخیص می کنیم. تا این لحظه خودروی کارکرده‌ای ترخیص نشده است؛ یعنی هنوز به ما ابلاغ نشده یا ثبت آنها انجام نشده و مهلت آن هم تا پایان امسال است.

برچسب ها: خودرو ، واردات خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
باید مستقیم خود دولت برای جمع کردن صف انتظار ایران خودرو و سایپا اقدام به واردات خودرو های دست دوم ارزان قیمت و کم مصرف با کیفیت بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
قیمت یک خودرو با کیفیت کار کرده با عمر متوسط 8 سال حدود 10000 دلار است . واردات خودرو کارکرده تا سقف زیر 10 سال قطعا به نفع اقتصاد و اجتماع و امنیت ملی است. چون هم جنبه اقتصادی دارد هم جنبه اجتماعی دارد و در نهایت جنبه امنیتی دارد. ارزش وزنی یک خودرو خارجی با وزن حداقل 1 تن فولاد و آلیاژهای مرغوب حداقل 4000دلار هست پس هزینه ای که صرف می شود تا سقف مثلا 10000 دلار مقرون به صرفه و تبعات بعدی آن قطعا به نفع و موجب ارتقا کیفیت بازار داخلی و کاهش تبعات اجتماعی تورم اقتصادی است. پس تعلل در واردات هیچ مبنای علمی ندارد . خودرو ساز داخلی هم که حداقل چندین سال هست از تولید و تامین خودرو به میزان تقاضا بر نمی آید . پس تعلل چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
خداشناس
۰۸:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
چرا مردم را از حق خودشان محروم می کنید من نوعی شاید نتوانم خودرو صفر خارجی بخرم و دوست داشته باشم سوار خودرو خارجی شوم چرا در حق مردم بیچاره ایران اینقدر ظلم روا می دارید .
آخرین اخبار