مهدی پارسی گفت: عملیات زیر سازی این پروژه مهم استان شامل چهار میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۴۱ متر مکعب خاکریزی، یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۲۲ متر مکعب خاکبرداری، ۷۹۲ هزار متر مکعب زیر اساس، ۳۴۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اساس و ۱۷۲ هزار و ۴۹۹ متر مکعب بتن ریزی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در طول ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه زابل- زاهدان از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۵۶۰ دستگاه پل و آبرو به همراه ۲ دستگاه پل بزرگ نهراب بطول ۱۹۲ متر و پل شیله بطول ۱۷۶ متر احداث شده است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از صرف اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریالی برای ساخت بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه مهم راهسازی برای نخستین بار ارتباط بزرگراهی دو شهرستان استان برقرار میشود.
پارسی همچنین یکی از افتخارات استان را در سالهای اخیر تقویت شبکه حمل و نقلی به ویژه بزرگراه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت استان و زندگی مردم برای جابجایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است تلاش کردهایم که در شرایط بسیار دشوار اقتصادی کنونی با تکمیل کریدور شمال به جنوب مسیر توسعه استان هموار شود.
وی خاطر نشان کرد: بی شک بهره برداری از این پروژه آرزوی دیرینه مردم این خطه را محقق و میتواند توسعه جهشی در بخشهای مختلف را برای استان به همراه داشته باشد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر سراسر استان کارگاه راهسازی و عمرانی بوده و همه پروژهها فعال هستند و از این بابت کاستی وجود ندارد برای ما کیفیت و استاندارد ساخت و پیوسته کار کردن در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
گفتنی است هم مرزی استان سیستان و بلوچستان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهرهمندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچههای مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته، اما راههای این خطه بویژه مسیر چابهار - میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.
روابط عمومی ادره کل راه و شهرسازی استان