بازار فردوس ۲ بعنوان یکی از زیرساخت‌های گردشگری زیارتی حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی - نقیب‌زاده مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس در نشست خبری، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زهرا(س)، اظهارکرد: سالروز ولادت این بانوی بزرگ اسلام فرصتی برای ارج نهادن به جایگاه مادران و بانوان است.

او با اشاره به اهمیت بازارهای خرید در صنعت گردشگری، افزود: امروزه بازارهای خرید در صنعت گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که نقش مهمی در جذب گردشگران و افزایش تجربه آنان‌ ایفا می‌کنند. 

او به مبحث جذب گردشگران اشاره کرد و گفت: بسیاری از گردشگران سفرهای خود را با هدف خرید از بازارهای خاص برنامه‌ریزی می‌کنند، این بازارها می‌توانند شامل مراکز خرید، بازارهای محلی، صنایع دستی و محصولات خاص باشند که جاذبه‌های منحصر بفرد برای گردشگران فراهم می‌کنند.

نقیب‌زاده گریزی به تقویت اقتصاد محلی زد و بیان کرد: بازارهای خرید منبع درآمد مهمی برای جوامع محلی هستند، فروش محصولات بومی و محلی به گردشگران نه تنها به اقتصاد منطقه کمک می‌کند بلکه به حفظ فرهنگ و سنت‌های محلی نیز منجر می‌شود.

او افزود: بازار فردوس ۲ در عرصه حرم مطهر شاهچراغ (ع) واقع شده است و با توجه به گستردگی واحد‌های تجاری بازار که شامل ۸۲ مغازه است دیگر محصولات از جمله سوغات و صنایع دستی بفروش می‌رسد و در کل فعالیت‌های ۲۳ صنف در این بازار ارائه می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس گفت: تجربه فرهنگی بازدید از بازار‌های خرید محلی به گردشگران این امکان را می‌دهد تا از نزدیک با فرهنگ و سبک زندگی محلی آشنا شوند؛ این نوع تجربه‌ها بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری را تشکیل می‌دهند.

او با بیان اینکه ایجاد اشتغال بازار‌های خرید به ایجاد شغل در جوامع محلی کمک می‌کند، افزود: از فروشندگان و کارگران بازار گرفته تا صنعتگران و تولیدکنندگان بسیاری از افراد به طور مستقیم یا غیر مستقیم از فعالیت‌های تجاری در بازار‌های خرید بهره‌مند می‌شوند در نتیجه بازار‌های خرید نه تنها برای بهبود تجربه گردشگری مهم است بلکه به عنوان ابزاری برای توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق گردشگری نیز عمل می‌کنند.

نقیب‌زاده به اهمیت برند در بازار‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برند بازار یکی از عوامل کلیدی در جذب گردشگران و تصمیم گیری آنها در انتخاب مقصد گردشگری است.

او گفت: اعتماد و اعتبار برند‌های معروف و معتبر می‌توانند اعتماد گردشگران را جلب کنند وقتی یک مقصد گردشگری یا یک بازار برند قوی داشته باشد، افراد به آن اطمینان بیشتری دارند و احتمال انتخاب آن مقصد بیشتر می‌شود.

نقیب‌زاده با یادآوری اینکه جذب گردشگران هدفمند برند بازار می‌تواند به جذب نوع خاصی از گردشگران کمک کند، تصریح کرد: مشارکت در تصمیم گیری گردشگران معمولاً وقتی به دنبال خرید یا تجربه چیزی خاص، هستند برند‌های بازار در تصمیم گیری‌های آنها نقش مهمی دارند برند‌های قوی می‌توانند خواسته‌ها و نیاز‌های خاص گردشگران را برآورده کنند.

 افتتاح بازار برای خدمت رسانی بیشتر به زائران حرم 

 معاون توسعه و مدیریت منابع آستان شاهچراغ (ع) نیز در این نشست گفت: ایجاد بازار فردوس در جنوب حرم مطهر شاهچراغ (ع) از سال ۶۷ در دستور کار بوده و اکنون هم‌کف و طبقه اول آن در مجاورت باب الرضا واقع در کوچه بین الحرمین آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

علیرضا صحرائیان با اشاره به اینکه افتتاح این بازار آرزویی دیرینه برای خدمت رسانی بیشتر به زائران حرم و گردشگران مذهبی شیراز است، افزود: این بازار طی توافق نامه‌ای با شرکت توسعه گردشگری فارس به سرانجام رسیده، قرارداد اجاره و راه‌اندازی آن منعقد شده و مغازه‌های این ۲ طبقه آماده واگذاری به فروشندگان و برند‌های متقاضی است.

او ادامه داد: دورنمای گردشگری مذهبی حرم مطهر شاهچراغ (ع) این است که خانواده‌های که برای زیارت به حرم می‌آیند، بتوانند یک روز کامل خود را در این آستان مقدس سپری کنند؛ پس از زیارت از موزه غنی حرم بازدید کنند، کودکانشان از بوستان استفاده کنند، برای صرف ناهار به دارالضیافه مراجعه کنند و سپس برای خرید سوغات به بازار فردوس مراجعه کنند.

صحراییان عنوان کرد: طبقه همکف بازار فردوس یکهزار و ۵۶۰ متر مربع و طبقه اول آن یکهزار و ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع آستان شاهچراغ (ع) اعلام کرد: بر اساس سیاستگذاری انجام شده، قرار است بازار فردوس ۲ با محوریت عرضه محصولات فرهنگ و گردشگری مذهبی راه‌اندازی راه‌اندازی شود.

او اضافه کرد: زیرزمین این مجتمع نیز بیش از سه هزار متر مربع زیربنا دارد که اسکلت آن تکمیل است و آماده مشارکت با شرکت توسعه گردشگری یا هر شرکت دارای صلاحیت مشارکت است تا تجهیز و بهره‌برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.