باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - حسین پورفرزانه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه هشتمین نمایشگاه حملونقل لجستیک و صنایع وابسته گفت: صنعت هوایی کشور ۴۰ سال است که درگیر تحریم ها است و اقتصاد صنعت هوایی و باعث شده که سن ناوگان هوایی افزایش یابد و ناوگان هوایی کشور پیر شود.
وی ادامه داد: ستون های سرمایه گذاری مورد هجمه قرار گرفته است باز معماری اقتصادی هوانوردی است و آوردن قطعه و هرچی در داخل بهره بردار و مالک در صنعت هوایی ما بزرگ مالکان ما تبدیل به خرده مالک شده اند.
او بیان کرد: اقتصاد زمانی که دستوری شود کشور زیان می بیند اما برابری نرخ عرضه و تقاضا خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار بلیت دارد.
وی با بیان اینکه اساسا به شکل قانونی قوانین اجازه نمی دهند قطعه ای را تولید کنید گفت:با توجه به مباحث تحریمی ایران در بخش صنعت هوانوردی، برنامه ریزی برای بومی سازی قطعات موتور هواپیما انجام شد.
وی یادآور شد: بر این اساس با همکاری مپنا، طی یک پروسه زمانی ۹ ساله فرآیند مهندسی معکوس و بومی سازی قطعات موتور هواپیمای بویینگ و ایرباس در کشور عملیاتی شد.
پور فرزانه تصریح کرد: ایران به این ترتیب توانسته به تکنولوژی ساخت قطعات مهم صنعت هواپیمایی دست یابد.