استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات و آگهیهای بازرگانی موضوع تازهای نیست و قدمتی به اندازه قدمت صنعتی شدن دنیا دارد. این سوءاستفادهها با انقلاب صنعتی و افزایش شتاب چرخه تولید و نیاز به گسترش بازار مصرف برای تولیدات کالا و خدمات به راه افتاد و همچنان تا به امروز ادامه دارد و در دنیای کنونی هم همچنان یکی از مسائل مناقشهبرانگیز به ویژه در میان حامیان حقوق زنان نوع نگاه به زن در تبلیغات تجاری است. موضوع استفاده ابزاری از زنان در آگهیهای کشورهای غربی به منظور فروش کالا و عرضه خدمات تجاری موضوعی پربحث است.