محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: در شرکت واگنسازی تهران ظرفیتی با قرارداد تولید واگن ایجاد کردیم که بتوانیم به طور متوسط در روز یک دستگاه واگن تولید کنیم، به طوری که تا دهه فجر در بهمنماه یک رام قطار، تا اسفندماه رام دوم و تا ابتدای سال آینده رام سوم تحویل شهرداری تهران شود.
وی ادامه داد: بدنه رام اول به مرحله نصب کفپوش رسیده است؛ علاوه بر اینکه سهم داخل را افزایش میدهیم صرفه جویی ارزی قریب به ۵۰ درصد قیمت یک واگن است که تا حدود یک و سه دهم میلیون یورو قیمت دارد.
هرمزی با بیان اینکه در این پروژه قریب به ۴۰ شرکت دانشبنیان کار میکنند و ۵ شرکت تولید واگن در این امر همکاری دارند، گفت: واقعیت امر این است که در یک سال گذشته پروژهای را تحویل گرفتیم که اما و اگر زیادی داشت و دارای نواقص زیادی بود. در این یک سال کار جهادی توسط مهندسان دخیل در امر کار پیش رفت و باعث شد از سال گذشته قطار ملی را جلو ببریم.
معاون شهردار تهران گفت: تا امروز ۶۰ هزار ساعت سیر ایمن روی قطاری که سال گذشته با حضور رئیسجمهور شهید آغاز به کارش برگزار شد، انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه کمبود واگن در کشور بالای ۸ هزار دستگاه است، گفت: ۱۱۸۱ واگن در حال حاضر موجود است و قرارداد ۱۱۸۴ واگن را بستهایم.
هرمزی در پایان گفت: بنا و ساختاری که گذاشتیم این است که تمامی نیاز مجموعه واگن کشور را پوشش دهیم. اعتبار مورد نیاز این پروژه با کمک وزارت نفت و سازمان برنامه تامین شده و با اعتبار فعلی که ۷۷ میلیون یورو است میتوانیم پایه شرکت دانشبنیان مورد نیاز را بگذاریم.