باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امامجمعه - مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: «در شهرستانهای استان تهران ۴۸ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که حدود ۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تحصیل میکنند؛ ادامه داد: «از این تعداد حدود ۳ هزار و ۱۵۰ دانش آموز کم توان ذهنی، ۱۲۰ دانش آموز دارای اختلال اوتیسم، ۲۰۶ دانش آموز در گروه تلفیقی، ۲۰۰ دانش آموز دارای اختلال شنوایی (کم شنوا و ناشنوا) ، ۱۰۰ دانش آموز دارای اختلال بینایی و حدود ۶۰ دانش آموز دارای چند معلولیت هستند.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران افزود: «طبق جذبهایی که اخیراً در آموزش و پرورش انجام شد، نیروی انسانی قویتر و جوان شده است.»
مسعود بهرامی گفت: «آموزش و پرورش شهرستانهای تهران توانمندسازی معلمان را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تصریح کرد: «برای هزار و ۳۰۰ نفر ۲۱۰ دوره توانمندسازی برگزار شده که همچنان این عدد رو به افزایش است. حاصل این دورههای توانمندسازی تربیت دانشآموزان توانمند است.»
مسعود بهرامی ادامه داد: «اولویت اول و آخر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مهارت است؛ حتماً تمرکز ما بر مهارت آموزی است.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: «ارزیابهای تخصصی هوش و اختلالات یادگیری به دلیل این که دانش آموزان دارای نیازهای ویژه هستند، آنها را مورد ارزیابی قرار میدهند.»
مسعود بهرامی با بیان این که تشخیص به موقع اختلالات دانشآموزان بسیار اهمیت دارد؛ اظهار کرد: «برای تشخیص به موقع و رفع مشکل، توانمندسازی ارزیابان و مدیران مدارس در دست اقدام است. »