رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین گفت: از ۸ هزار مزاحمت تلفنی برای این مرکز، ۲۷۸ تماس مربوط به یک نفر بوده است.

یوسف اکبری رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین گفت: در این مدت مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی استان قزوین بیش از ۱۹۱ هزار تماس تلفنی دریافت کرده که از این تعداد، ۸ هزار و ۴۷۰ تماس به‌عنوان مزاحمت تلفنی شناسایی شده است.

 وی افزود: فقط یک شهروند با ۲۷۸ مرتبه تماس با اورژانس و ایجاد مزاحمت در یک ماه، باعث اختلال در عملکرد و اعزام اورژانس به ماموریتی دروغین شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین گفت: بخشی از این مزاحمت‌ها در حد یک تماس تلفنی معمولی می‌ماند، بخشی دیگر، به اعلام نشانی نادرست و اعزام آمبولانس و تکنسین‌های اورژانس به نشانی مربوطه، ختم می‌شود. مورد دوم بسیار خطرناک‌تر از مورد اول است، زیرا مشغول و منحرف کردن آمبولانس و نیرو‌های اورژانس در لحظه می‌تواند، منجر به ممانعت از خدمات رسانی مهم به یک مصدوم یا بیمار واقعی شود.

وی افزود: بخشی از این مزاحمت‌ها منجر به مشغول کردن خط تلفنی اورژانس و در نتیجه جلوگیری از تماس فرد مصدوم یا بیمار یا مددجو می‌شود؛ مواردی نیز وجود دارد که به هتک حرمت اپراتور اورژانس یا فرد پاسخگو منجر می‌شود.

یوسف اکبری افزود: بخش قابل توجهی از زمان و منابع اورژانس هم صرف پاسخ به تماس‌های غیرضروری یا نادرست می‌شود که نیازمند آگاهی‌بخشی عمومی و اقدامات پیشگیرانه است.

این مسئول اضافه کرد: اورژانس در حال همکاری با مراجع قانونی، برای شناسایی و برخورد با مزاحمان تلفنی است و برنامه‌های فرهنگ‌سازی برای کاهش این مشکل در دست اقدام است.

به گفته وی، اورژانس استان با ۵۲ پایگاه، یک فروند بالگرد، و چندین دستگاه امدادی، به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمات‌رسانی است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین از شهروندان خواست تا با احترام به خدمات اورژانس، تنها در شرایط ضروری با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.