باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی - محمدصالح مفتاح، رئیس باشگاه خبرنگاران جوان درباره یکی از ماموریتهای این خبرگزاری پیرامون حضور موثر و گسترده در فضای مجازی و رسانههای نوین با هدف افزایش ضریب نفوذ و تقویت مرجعیت خبری رسانه ملی گفت: ما در باشگاه خبرنگاران جوان ماموریت عمدهای تحت عنوان ورود جدی به فضای مجازی را تعریف کردیم، تا بتوانیم کار متفاوتی انجام بدهیم و الگوی ما این است که از یک رسانه فراگیر به سمت رسانه فراگیر تعاملی تغییر کنیم. قاعدتاً از قبل ظرفیتها و زیرساختهای خوبی وجود داشته، که میتوان به شهروند خبرنگاران، حضور موثر باشگاه خبرنگاران جوان در فضای مجازی و ... اشاره کرد. ما باید این ظرفیتها را ارتقا بدهیم، تا با مردم بیشتر گفتوگو کنیم. تلاشمان بر این است تا فرصتهای جدیدی خلق کنیم.
رئیس باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر که بر آنیم تا آموزش نیروی انسانی را در باشگاه خبرنگاران جوان احیا کنیم، تا خروجی جدیدی برای سازمان صداوسیما و معاونت سیاسی در حوزه خبر داشته باشیم، افزود: البته نگاهمان این است تا باشگاه خبرنگاران جوان به نمونه و الگوی معاونت سیاسی سازمان صداوسیما تبدیل شود. بنابراین، افرادی که در اینجا هستند مثل گذشته آینده معاونت سیاسی را شکل میدهند. اینجاست که باید ظرفیتها، تجربیات و آگاهیهای خود را منتقل کنند، تا در مجموعه آینده رسانهای کشور موثر باشند.
مفتاح در پاسخ به این سوال که وقتی خودتان را در تماسهای مردمی به عنوان رئیس باشگاه خبرنگاران جوان معرفی میکردید، چه بازخوردی را از سوی مردم دریافت کردید؟ افزود: اولین تماسی که در این حوزه با من داشتند این بود که از احیای باشگاه خبرنگاران جوان ابراز خرسندی کردند و نسبت به اینکه مدتی است کمتر نام این خبرگزاری را از تلویزیون میشنوند، ابراز ناراحتی کردند. برای خودمان چنین تماسی جالب بود. جزء این تماس، موضوعات دیگری هم از سوی مردم مطرح شد، که به ما در جهتگیری باشگاه خبرنگاران جوان کمک میکند. انشاءالله که برای مخاطبان باشگاه متفاوتی را عرضه کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که برای خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان چه خبر خوشی دارید؟ افزود: این خبرگزاری آستانه بیست و پنج سالگی را رد کرده و وارد بیست و ششمین سال فعالیت خود شده است. امیدوارم باشگاه خبرنگاران جوان روزهای خیلی خوبی را در آینده نزدیک ببیند و ما فرصتهای جدیدی را در باشگاه خلق کنیم. انشاءالله به زودی بتوانیم جریان تربیت نیرو را آغاز کنیم، که یکی نقاط قوت باشگاه بود.
پس کی جذب نیرو شروع میشه؟ باشگاه خبرنگاران تنها امید ورود علاقمندان به صدا وسیما هست که الانمدتهاست جذب نیرو نداره
پس کی جذب نیرو شروع میشه؟ باشگاه خبرنگاران تنها امید ورود علاقمندان به صدا وسیما هست که الانمدتهاست جذب نیرو نداره
باشگاه خبرنگاران جوان عزیز من است،
چون در آن "امکان پردازش خبر" وجود دارد.