اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طول کلی قطعه یک کمربندی غربی زاهدان از میدان راه و شهرسازی تا تقاطع غیر همسطح ۱۴ کیلومتر است که عملیات ساخت بزرگراه در این مسیر توسط این اداره کل به منظور کاهش بار ترافیکی و تصادفات رانندگی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود.
عطاء اله اکبری افزود: بمنظور بهره مندی هر چه سریعتر شهروندان از مزایای این پروژه در طول سه سال اخیر به تناسب پایان عملیات اجرایی، ۱۱ کیلومتر از باند دوم کمربندی غربی زاهدان زیر بار ترافیک رفت و امروز نیز با تکمیل سه کیلومتر باقیمانده کل این پروژه توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه برای ساخت ۱۴ کیلومتر بزرگراه در این مسیر در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان عتبار هزینه شده است، گفت: جادههای استاندارد در محدوده کمربندی شهرها از جمله ملزومات راهسازی و شهرسازی در کلانشهرهای نظیر زاهدان محسوب میشوند که بار ترافیکی یک شهر را بر دوش میکشند و از سویی دیگر میتوانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و مقدمات رشد آن را به دنبال داشته باشند
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بخش راه یکی از فعالترین حوزههای اقتصادی این استان دانست و گفت: سیستان و بلوچستان در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان بر این است تا با اقدامات فوری در کوتاه مدت و میان مدت به میانگین کشوری دست یابیم.