رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۳۲۸ دانش آموز دارای آسیب شنوایی و بینایی در مدارس استثنایی و عادی کردستان تحصیل می‌کنند.

طالب محمدی، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد : از این تعداد ۱۹۸ دانش آموز با آسیب شنوایی  هستنددر مدارس با نیاز‌های ویژه وتحت آموزش تلفیقی - فراگیر در مدارس عادی استان، تحصیل می‌کنند.

وی افزود: این دانش آموزان در مدارس استثنایی ۱۲ شهرستان ومنطقه سنندج ناحیه ۱ و ۲، مریوان، سقز، کامیاران، دهگلان، قروه، بانه، دیواندره، بیجار، موچش وسروآباد از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد:۱۳۰دانش آموز آسیب دیده بینایی نیز در مدارس با نیاز‌های ویژه و تحت آموزش تلفیقی - فراگیر در کنار همسالان خود و در مدارس عادی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.

محمدی افزود: دانش آموزان دختر و پسر دارای آسیب بینایی در دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس با نیاز‌های ویژه شهرستان‌های سنندج، سقز، دیواندره، مریوان و قروه به تحصیل اشتغال دارند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: نابینایی، ناشنوایی، معلولیت‌های جسمی و حرکتی، ناتوانی‌های ذهنی و بیماری‌های مختلف گاه از لحظه تولد و گاه در مسیر زندگی برای هر شخص اتفاق می‌افتد، اما بی اطلاعی از شرایط این افراد و نبود آگاهی از نحوه ارتباط با آنان، سبب بروز رفتار‌های بعضا خشونت آمیز و انزوای گروه قابل توجهی از جامعه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه صحبت از دانش آموزان استثنایی صحبت از تفاوت ها، صحبت از ایفای مسئولیت واحیای انسانهاست، گفت: آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به دقت نظر، تعهد، روابط انسانی و سعه صدر خاصی نیاز دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه این دانش آموزان بنا به وضعیت جسمانی و خلقت خود نیازشان ویژه نیست بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است، افزود: این مهم و تکلیف سنگین کار متولیان جامعه است.

محمدی تأکید کرد: فلسفه اصلی آموزش وپرورش استثنایی طی مدارج دانشگاهی نیست بلکه آموزش درس‌ها ومهارت‌های زندگی وافزایش آگاهی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار