معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بیش از ۴۰ درصد میانگین سالیانه تلفات حوادث جاده‌ای (حدود ۴۵۰ نفر) در محور کریدور شمال- جنوب اتفاق می‌افتد و اتمام این پروژه از اولویت‌های دولت است.

کیومرث حبیبی در هشتمین جلسه شورای فنی کردستان اظهار کرد: پروژه بزرگراهی غرب کشور اصلی‌ترین پروژه‌های عمرانی استان است و به صورت ویژه این موضوع پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از نگاه ما کریدور بزرگراهی غرب کشور اصلی‌ترین پروژه عمرانی استان است، افزود: ۷۰ درصد جمعیت استان به صورت مستقیم و مابقی به صورت غیرمستقیم از کریدور استفاده می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: پروژه بنا به دلایلی همچون، توپوگرافی خاص منطقه، وجود معارض، پل و ابنیه فنی نسبت به میزان میانگین سایر استان‌ها عقب است، اما هیچ‌کدام از این دلایل توجیه‌کننده این عقب‌ماندگی نیست و باید شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی در درجه اول و کل مجموعه در استان به صورت ویژه برای جبران این فاصله تلاش کنند.

حبیبی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۷ کیلومتر از کارگاه‌های پروژه فعال است، افزود: با پیگیری‌های مداوم و مجدانه کارگاه ۸ و ۹ پس از ۶ سال رکود با اعتبار بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال مجددا فعال شد و در حال پیشرفت است و امیدواریم در مدت زمان تعیین شده به اتمام برسد.

وی گفت: زمانی که منابع محدود و نیازمندی‌های استان نامحدود است، باید اولویت پروژه‌های دارای دستاورد و منافع بیشتر باشد.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: در طول چند سال اخیر به صورت ویژه به کلان پروژه‌های استان توجه شده است و این توجه منجر به اتمام پروژه‌هایی همچون سامانه انتقال آب سنندج، راه‌آهن سنندج، فرودگاه سقز، سد چراغ‌ویس و تصفیه خانه دیواندره شد.

حبیبی در خصوص پروژه هتل ورزش شهرستان سقز هم اظهار کرد: سقز به عنوان کهن شهر استان ظرفیت بسیاری خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی ظرفیت دارد و پتانسیل برگزاری مسابقات درجه یک در سطح کشوری در این شهر وجود دارد.

برچسب ها: کردستان ، تصادف ، کریدور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.