رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: شورای شهر دو تکلیف برای سازمان تاکسیرانی تعیین کرده که یکی از آن‌ها خدمات تاکسی‌های گردشی بصورت برخط است.

جلسه کمیسیون عمران‌وحمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت تهیه سامانه تاکسی برخط با حضور سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران و شادی مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه تنها مسیر نظارت و ساماندهی تاکسی‌ها ارائه خدمات برخط است گفت: برای اولین بار می‌خواهیم با استفاده از جی پی اس ۸۰ هزار تاکسی را به صورت سیستمی رصد کنیم ودر بستر این سامانه شهروندان بتوانند از سازمان تاکسیرانی تقاضای خودرو آنلاین داشته باشند. 

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه از زمان حضور مدیرعامل سازمان شاهد تلاش قابل قبولی در رفع نقایص هستیم، گفت: هنوز از ابعاد بسته‌ای که مطرح کردید اطلاعات کافی نداریم. 

وی افزود: شورای شهر دو تکلیف برای سازمان تاکسیرانی تعیین کرده یکی آنکه در سه ماهه اول سال پرداخت‌ها بصورت الکترونیک شود ودوم اینکه خدمات تاکسی‌های گردشی بصورت برخط شوند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که جز تاکسی‌های خطی که دارای قیمت مصوب هستند در خصوص سایر تاکسی‌ها نمی‌توان از طریق کیو آر کد پرداخت الکترونیکی را انجام داد.

تشکری هاشمی افزود: آنچه در سطح شهر دیده می‌شود نگران کننده است. بخشی از تاکسی‌ها در اختیار ادارات و شرکت‌ها هستند و خدماتی به عموم مردم نمی‌دهند. بخشی دیگر در جابجایی بار و کالا خصوصا در محدوده بازار فعال هستند که هردو واجد ایراد هستند.

 وی با بیان اهمیت برخط شدن تاکسی‌ها تصریح کرد: توجه به رقابتی کردن نرخ، خدمات تاکسی‌های موجود و رضایت رانندگان در مقابل سبک کارکرد شرکت‌های تاکسی برخط موجود واجد اهمیت بالایی است و سازمان تاکسیرانی موظف به پیشنهاد نرخ کرایه‌ها مبتنی بر مدل رقابتی با استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین کرایه تاکسی‌های آنلاین است. 

تشکری هاشمی درخصوص تاکسی‌های فعال گفت: سازمان تاکسیرانی می‌گوید ۸۰ هزار تاکسی فعال در تهران وجود دارد، اما اکنون بخشی از سرویس تاکسی‌ها در اختیار دستگاه‌های مختلف است و بخشی دیگر نیز در خطوط فعال هستند و برهمین اساس عملا ۸۰ هزار تاکسی برای سرویس دهی آنلاین و برخط وجود نخواهد داشت. وی بیان کرد باید تاکسیرانی توضیح دهد چه مشوق‌ها و چه بستر‌های ویژه‌ای برای اجرای این سیاست‌ها دارد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده باید به دنبال نوسازی ناوگان فرسوده و ناکارامد تاکسیرانی از طریق شرکت‌های سازنده داخلی باشیم. حق مردم استفاده از خودرو‌های باکیفیت و راحت است

 در پایان این جلسه مقرر شد سازمان تاکسیرانی با بررسی‌های دقیق‌تر، پیشنهادات خود را به شورا ارائه نماید خصوصا با توجه ورود تعدادی خودرو برقی و شکایات متعدد مالکان این خودروها، راه حل‌های کارشناسی و شدنی را ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.