استاندار فارس گفت: فرزندان اتباع مجاز نباید از تحصیل باز بمانند پس در پیشنهادات این حوزه باید بازنگری صورت گیرد.

حسینعلی امیری در نشست شورای آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای آموزش اتباع بیگانه باید به نحوی باشد که کمترین آسیب و در عین حال بیشترین بهره را در پی داشته باشد، افزود: طیفی از موضوعات مختلف در حوزه آموزش و پرورش و همچنین حضور در مدرسه همواره مورد توجه است و همه از کارکردهای مختلف و متعدد مدرسه از جمله مباحث اجتماعی و فرهنگی، جدا از بحث آموزش آگاه هستیم که باید در برنامه‌ریزی‌های به آن‌ها توجه شود.

او بر ضرورت اهمیت امر تعلیم و تربیت تاکید کرد و آن را زمینه ساز تربیت آینده سازان کشور دانست و گفت: اداره کنندگان آینده کشور بی‌شک از مسیر مدرسه و آموزش و پرورش عبور می‌کنند؛ هزینه کردن در آموزش و پرورش و حوزه تعلیم و تربیت یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و پرمنفعت است.

 استاندار فارس خواستار ورود بهترین افراد در حوزه تعلیم و تربیت شد و افزود: در تمام سطوح آموزش و پرورش باید افرادی اهل علم، خردمند، اندیشمند، نخبه، متعهد، متدین، معتقد به ارتقاء تعلیم و تربیت و عاشق وجود داشته باشد.

 امیری در ادامه عشق به معلمی را یکی از ویژگی‌های برجسته شغل معلمی دانست و افزود: بدون عشق و علاقه کار تعلیم و تربیت به سامان نمی‌رسد.

 نماینده عالی دولت در فارس بر ضرورت ارتقای منزلت معلم از هر جهت و به ویژه ارتقای جایگاه اجتماعی معلمان تاکید کرد و گفت: تعلیم و تربیت امری اداری نیست و با سایر امور قطعاً بسیار متفاوت است. تا زمانی که معلم بودن را یک شرف نکنیم افراد خوب جذب این سیستم نمی‌شوند.

او در بخش دیگر سخنان خود سرانه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: سرانه حضور دانش‌آموز در کلاس در سطح کشور ۲۵ نفر است اما متاسفانه در فارس و شیراز این سرانه به بیش از ۴۰ نفر رسیده است که زیبنده استان و شهر شیراز نیست.

 امیری ادامه داد: حل مشکلات تعلیم و تربیت وظیفه اسلامی و انسانی همه مسئولان است؛ اگرچه منابع محدود است اما مدیریت صحیح منابع محدود از ویژگی‌های یک مدیر توانمند است.

 استاندار فارس در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به نقشه راه آموزش و پرورش فارس، تصریح کرد: برنامه عملیاتی باید هدفگذاری و دارای جدول زمان‌بندی باشد؛ اساساً ارزش برنامه‌ریزی در قابل اندازه‌گیری و رصد و پایش آن است.

او با اشاره به وجود کشاورزی و باغداری و گردشگری و سایر صنوف فعال فارس هم، گفت: باید جذب هنرستان‌ها بر اساس نیازمندی‌های استان انجام شود البته در این زمینه درکنار سیاست گذاری به فرهنگ سازی هم نیاز داریم؛ در بسیاری از کشورها تکنسین شدن نسبت به تحصیلات تکمیلی در تخصص بیشتر مورد اقبال قرار گرفته و دلیل آن هم جذب سریع‌تر در بازار کار است.

 امیری در ادامه برنامه‌های سیزدهم آبان و روز استکبار ستیزی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دانش‌آموزان به نشاط و شادی نیاز دارند تاکید دارم برنامه‌های استکبار ستیزی امسال باید به مراتب با سال‌های گذشته متفاوت و جذاب‌تر از آن باشد.

 استاندار فارس افزود: در فارس فرهنگ کار خیر بسیار زیاد است. لذا از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استفاده شود.

او در ادامه شورای آموزش و پرورش را هم مورد توجه قرار داد و گفت: به سبب اینکه تعلیم و تربیت امری چند وجهی است به خرد جمعی و مردمی‌سازی برای تصمیم گیری در آن حوزه نیازمند است؛ هر کدام از اعضای شورا پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارائه تا پس از بررسی در دستور کار قرار گیرد. شوراها عمدتاً به سیاست گذاری می‌پردازند پس تاکید دارم از طرح موضوعات مصداقی اجتناب شود تا از موضوعات مهم و کلان استان غفلت نشود. هر ۶ ماه یکبار نیز این شورا مصوبات گذشته و میزان تحقق آن را ارزیابی کند و نتایج آن را ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.