حجت‌الاسلام مسعود تاتلاری، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از اقدامات جدید این ستاد سخن گفت.

حجت‌الاسلام مسعود تاتلاری، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در گفت‌وگویی به تشریح فعالیت‌های فرهنگی این ستاد در دو سال گذشته پرداخت و گفت: «حدود دو سال است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با رویکردی جدید وارد عرصه فرهنگ شده است. با مشورت کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که استفاده از هنر برای فرهنگ‌سازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار اهمیت دارد.»

تاتلاری با اشاره به ورود این ستاد به جشنواره فیلم فجر سال گذشته افزود: «برای نخستین بار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و در بخش تجلی اراده ملی، سه فیلم مجنون، آبی روشن و احمد را به عنوان آثار برگزیده انتخاب کرد. برای این منظور، سه داور متخصص به بررسی فیلم‌های جشنواره پرداختند و این سه فیلم به دلیل ارزش‌های هنری و محتوایی و ارتباطشان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزیده شدند. این تنها آغاز کار ما بود و امسال با رویکردی تخصصی‌تر در جشنواره فجر حضور خواهیم داشت.»

وی در ادامه از برگزاری اولین دوره جشنواره ملی معروف در ۹ بخش مختلف از جمله شعر، داستان، فیلم و انیمیشن خبر داد و افزود: «در این جشنواره حدود سه هزار اثر برای ما ارسال شد و در مراسم اختتامیه که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، به ۷۲ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا کردیم. این جشنواره نخستین تجربه ستاد در این سطح بود و توانست بازخورد‌های مثبتی به دنبال داشته باشد.»

تاتلاری همچنین به برنامه‌های تولیدات رسانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: «در ایام محرم، مجموعه ۱۳ قسمتی سر سفره خدا با همکاری شبکه پویا پخش شد که موضوع محوری آن امر به معروف و نهی از منکر بود. در این برنامه، پویشی به نام پند پرقند راه‌اندازی شد که ۱۰ هزار کودک و نوجوان در آن شرکت کردند. کودکان و نوجوانان با ارسال ویدیو‌هایی از نصایح و پند‌های بزرگان خانواده در این پویش شرکت کردند و از میان آنها به قید قرعه به ۱۴ نفر جایزه اهدا شد. هدف ما ادامه این پویش‌ها در مناسبت‌های مختلف است.»

وی با اشاره به همکاری‌های بین سازمانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، افزود: «در ایام ولادت امام علی (ع) و روز پدر نیز پویشی مشابه برگزار کردیم. همچنین در همکاری با وزارت کشور، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را برای آگاهی‌بخشی درباره مضرات مصرف مشروبات الکلی اجرا کردیم که شامل طراحی ۲۰ پوستر مفهومی بود. این پوستر‌ها در سطح شهر به‌صورت فراگیر نصب خواهند شد و موشن‌گرافی‌های کوتاه و تأثیرگذار نیز در این زمینه تولید شده‌اند که به‌زودی از طریق صداوسیما پخش خواهند شد.»

تاتلاری در پایان بر نقش مهم تولیدات کوتاه و مفهومی در قالب موشن‌گرافی تاکید کرد و افزود: «بالغ بر ۲۰ موشن‌گرافی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر آماده شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها، در کنداکتور صداوسیما پخش خواهد شد تا تاثیرات فرهنگی مورد نظر را به جامعه منتقل کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.