وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری همایش بین المللی تمدن جیرفت با حضور باستان شناسان ایران و جهان و یونسکو خبر داد.

سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امشب و در بدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به استان کرمان را بازدید از برخی طرح‌های گردشگری و بررسی مسائل و مشکلات گردشگری در سطح استان و منطقه شهداد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از استان‌های پیشتاز و قطب کشور است، گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان کرمان وجود دارد باید توجه بیشتری به این استان شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با تشکر از مسئولان استان کرمان که تمام ظرفیت‌ها را برای توسعه و آبادانی استان بسیج کردند، افزود: خوشبختانه کرمان از استان‌های پیشتاز در مسیر توسعه است و کار‌های بزرگی در استان کرمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۸۰۰ پروژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان کرمان فعال است، عنوان کرد: امروز در منطقه شهداد که به یک قطب گردشگری داخلی و خارجی تبدیل شده بیش از ۱۰ پروژه بزرگ فعال است که فردا از این پروژه‌ها بازدید می‌شود.

صالحی امیری، با اشاره به اینکه توسعه حوزه صنعت، تجارت و گردشگری و در مجموع توسعه سواحل، سیاست قطعی دولت و شخص ریاست جمهور است، گفت: از خرمشهر تا چابهار و از آشوراده تا انزلی فضایی داریم که می‌تواند به قطب گردشگری دریایی ما در کشور تبدیل شود که نیازمند نگاه ویژه است.

وی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری دریایی و جذب گردشگر، نیاز است که در سواحل ما تاسیسات کافی ایجاد شود، ادامه داد: در دنیا از این ظرفیت بهره‌برداری خیلی زیادی می‌شود که متاسفانه در ایران توجه جدی و سرمایه‌گذاری در این حوزه نشده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به اینکه اخیرا جلساتی در این حوزه برگزار شده و رئیس جمهور هم نماینده مستقلی را برای حوزه دریایی انتخاب کردند، بیان کرد: با مجموعه اراده‌ای که در نظام شکل گرفته در آینده نه چندان دور شاهد یک تحول بزرگ دریامحور در کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در کرمان همچنان ظرفیت‌های ناشناخته زیادی وجود دارد که باید بر روی آنها تمرکز کرد، گفت: استان کرمان در حوزه گردشگری سرآمد است در حوزه میراث فرهنگی، تاریخ و توان بسیار طولانی دارد و در حوزه صنایع‌دستی هم استان کرمان یکی از کانون‌ها و قطب‌های کشور است.

صالحی امیری، با اشاره به اینکه کرمان باید جزو پنج هدف اول گردشگری و در مسیر حرکت گردشگران قرار گیرد، افزود: استان کرمان امروز جزو پنج استان توسعه‌یافته کشور است و مردم سخت کرمان شایسته بهترین‌ها هستند که با اراده دولت و عزم مسئولان محقق خواهد شد و در آینده شاهد تحولات بیشتری در استان کرمان خواهیم بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با بیان اینکه جیرفت یکی از نقاط کانونی تمدن ایران است، گفت: اگر نظریه بوم‌شناسی که الان برخی از مردم‌شناسان به آن معتقد هستند به اثبات برسد اتفاق بزرگی در ایران و جهان شکل می‌گیرد؛ در دیداری که با مجمع نمایندگان استان کرمان داشتیم توافق کردیم که همایش بین‌المللی تمدن جیرفت را با حضور باستان شناسان ایران و دنیا و یونسکو داشته باشیم تا این ظرفیت به دنیا شناخته شود.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار