سخنران حرم بانوی کرامت جنگ ما در غزه و لبنان را بر سر اعتقادات دانست و گفت: دشمن‌ترین افراد نسبت به اسلام یهودیان هستند که تمام تلاش خود را کردند حتی نطفه پیامبر شکل نگیرد و امروز هم به دنبال نابودی اسلام و مسلمانان هستند؛ بنابراین ما وظیفه داریم در مقابل یهود بجنگیم و اگر خودمان نمی‌توانیم باید با مال خود جهاد کنیم.

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسن‌آبادی در سخنرانی معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت، با بیان اینکه اگر کسی بخواهد دین‌دار واقعی باشد باید سه ویژگی داشته باشد، گفت: اول ویژگی انسان دین‌دار این است که باید احکام خود را بلد باشد؛ متأسفانه امروز خیلی از افراد از تقلید سر باز می‌زنند و می‌گویند مگر ما حیوانیم که تقلید کنیم.

 وی با بیان اینکه جریان تقلید یک جریان عقلی است، افزود: وقتی شما به پزشک مراجعه می‌کنید به دستورالعمل او برای سلامتی جسم خود عمل می‌کنید؛ عمل‌کردن به دستورالعمل عالم دین برای حفظ سلامتی روح نامش تقلید است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: تمام احکامی که از طرف خداوند جعل شده و به ما رسیده علاوه بر سلامت روح برای سلامت جسم ما نیز خوب است و علم روز به‌تدریج فواید برخی از این احکام را کشف کرده است.

 وی ویژگی دوم یک فرد دین‌دار را اخلاق خوب دانست و گفت: یکی از عواملی که دین پیامبر را پیش برد اخلاق نیکوی ایشان بود و در سیره پیامبر (ص) آمده است که هیچ‌کس نتوانست در سلام‌کردن به ایشان سبقت گیرد و پیامبر (ص) به عیادت افرادی که در کوچه و خیابان ایشان را تمسخر و اذیت می‌کردند می‌رفتند.

 حسن‌آبادی با بیان اینکه اخلاق رکن دین‌داری است و نمی‌شود مؤمنی را پیدا کرد که بداخلاق باشد، تصریح کرد: خداوند به حضرت موسی علیه‌السلام فرمود با فرعون هم با لحن نرم صحبت کن، اما برخی از افراد دین‌دار حتی با همسر و همسایه خود نیز نمی‌توانند به نرمی صحبت کنند.

 وی ویژگی و ضلع سوم دین‌داری را اعتقادات دانست و گفت: رعایت احکام و داشتن اخلاق خوب فقط در صورت داشتن اعتقادات خوب است که انسان را نجات می‌دهد و این اعتقادات صحیح است که به اعمال و رفتار انسان قیمت می‌دهد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بسیاری از ما در اعتقادات می‌لنگیم، افزود: جنگ ما لزوماً جنگ اقتصادی و سیاسی نیست؛ بلکه جنگ ما جنگ اعتقادی است و حضرت حجت این جنگ را به نفع مسلمین و شیعه تمام خواهند کرد.

 وی جنگ ما در غزه و لبنان را بر سر اعتقادات دانست و گفت: خداوند در قرآن صراحتاً می‌فرماید شدیدترین دشمن برای کسانی که ایمان آورده‌اند یهود است؛ زیرا همه توان خود را به کار گرفتند تا نطفه پیامبر (ص) شکل نگیرد و بعد از تولید ایشان هم بار‌ها برای از بین بردنشان تلاش کردند؛ ولی موفق نشدند.

 حسن‌آبادی با بیان اینکه یهود شاید در جایی زرنگی کند؛ اما بدون شک به در بسته می‌خورد، گفت: بر اساس روایات سفیانی که خروجش از علائم ظهور است دست‌پرورده یهود است و می‌جنگد که دست یاران امام‌زمان (عج) به قدس شریف نرسد.

 وی افزود: برخی از اصحاب پیامبر در مورد این آیه که «اگر دین خدا را یاری نکنید خداوند قومی را می‌آورد که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنها را دوست دارد، در مقابل دشمنان استوار و در مقابل مؤمنین متواضع هستند و از سرزنش، سرزنش‌کنندگان بیمی ندارند» پرسیدند اینها چه قومی هستند؟ حضرت دست به شانه سلمان گذاشتند و فرمودند از قوم این مرد هستند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ایران تنها کشور شیعه جهان است که در مقابل یهود و استکبار ایستاده است، گفت: امروز شرایط به‌گونه‌ای است که هم برای لشکر کفر و هم برای لشکر حق بحث مرگ و زندگی است و امروز اگر نمی‌توانیم خودمان به جهاد برویم باید با مال خود جهاد کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار