کشت محصولات پاییزه در گلستان مانند محصولات راهبردی و مهمی، چون گندم و کلزا آغاز شده و کشاورزان برای کاشت و داشت بهتر محصولات باید اصولی را رعایت کنند.

مشاوره با کارشناسان کشاورزی، استفاده از تجربیات گذشته، آماده سازی مناسب زمین و تهیه بذر و کود مناسب از مراکز مطمئن از مواردی است که کشاورزان با رعایت آنها می‌توانند محصولی با کیفیت تولید کنند. 

محمد برزعلی رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: الگوی کشت محصولات در گلستان برای هفتصد و دو هزار هکتار تعریف شده است که از این سطح یکصد و پنجاه هزار هکتار برای کشت دوم خواهد بود.

او افزود: گندم با حدود چهارصد هزار هکتار، جو با هفتاد هزار هکتار، کلزا با شصت و سه هزار هکتار، دانه روغنی کاملینا با دو هزار و سیصد هکتار و سیب زمینی با پنج هزار و سیصد و شصت و نه هکتار محصولاتی هستند که اکنون فصل کشت آنهاست.

محمدی سرپرست دفتر خدمات حمایتی کشاورزی گلستان هم با تاکید بر اینکه کشاورزان برای کشت محصولات حتما بذر و کود از مراکز معتبر تهیه کنند، افزود: کود دی آمونیوم فسفات از جمله کود‌هایی است که برای خاک‌های قلیایی کاربرد دارد و در مرحله اول سه هزار تن از این نوع کود برای گلستان تامین شده است.

گلستان ۱۵۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و باغی دارد که با فعالیت در ۶۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ، این استان را در ردیف استان‌های نقش‌آفرین در امنیت غذایی کشور قرار داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار