راهبر شغلی خوش‌فکر کمیته امداد ایرانشهر در حوزه صنایع دستی و سوزن دوزی برای ۲۰۰ نفر از بانوان نیازمند ایجاد اشتغال و درآمدزایی کرد.

سمیه دستیار که به عنوان راهبر شغلی با کمیته امداد سیستان و بلوچستان همکاری می‌کند اظهار کرد: از سن ۲۰ سالگی در حوزه صنایع دستی و همچنین مشاغل خانگی، تولید ترشیجات محلی، بسته بندی سبزی و گیاهان دارویی محلی شروع به کارکرده ام.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶ به صورت حرفه‌ای وارد عرصه سوزن‌دوزی شده و شرکت خود را به ثبت رسانده است افزود: در این سال‌ها نیز موفقیت‌های بسیاری از جمله، "بانوی برتر استان" در حوزه سوزن‌دوزی در سال ۱۴۰۱ است.

راهبر شغلی کمیته امداد ایرانشهر گفت: تاکنون در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلفی در سراسر کشور و حتی خارج از کشور، از جمله کشورهای ترکیه و عمان شرکت کرده‌ام و علاوه بر عرضه محصولات، تجربیات ارزنده‌ای نیز بدست آورده‌ام.

وی بیان کرد: محصولات ما بیشتر دستبند، زیورآلات، جلیقه، شال، کیف و کوسن سوزن‌دوزی شده است که طرفداران بسیاری دارند، زیرا هنر دست بانوان بلوچ امروز نظر جهانیان را به خود جلب کرده است.

دستیار خاطرنشان کرد: هنرِ سوزندوزی در خون دختران بلوچ است و از همان کودکی، چنین هنر و استعدادی در آنان وجود دارد، زیرا نسل به نسل، از مادران به دختران ارث رسیده و تنها باید آن را پرورش داد، تا بتوان به درآمدزایی رسید.

وی اظهار کرد: یکی از آرزوهای من، این است که همه بانوان ایران‌زمین، توانمند باشند و خودم نیز حاضرم به هر بانویی که علاقمند به سوزن‌دوزی است، بدون هیچ چشم‌داشتی، این هنر را بیاموزم.

راهبر شغلی کمیته امداد ایرانشهر گفت: پیشرفت و موفقیت خودم را مدیون همسر فداکارم هستم، زیرا نه تنها مانع فعالیت‌های من نشد، بلکه همیشه مشوق اصلی من بوده است؛ بارها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حضور پیدا کردم و شاید ۲ هفته از خانه و فرزندان دور بوده‌ام، اما همیشه همسرم جای خالی من را برای فرزندان پر کرده است.

وی در توصیه به بانوان سرپرست خانوار بیان کرد: برای رسیدن به توانمندی، حتما آموزش لازم است و توصیه من این است که بانوان در دوره‌های آموزشی شرکت کنند، گواهینامه بگیرند و به فکر رسیدن به خودکفایی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار