سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال برای خرید توافقی انار فردوس ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

اکبری سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در رویداد گردشگری انار و زعفران شهرستان فردوس گفت: با توجه به کاهش نیروی انسانی، لازم است ماشین‌آلات کشاورزی بروز جایگزین شده و مکانیزه شدن ادوات کشاورزی استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او افزود: در زمینه استفاده از ادوات کشاورزی مکانیزه در استان رشد مناسبی رقم نخورده است.

اکبری با اشاره به تلفیق دامداری و کشاورزی اظهار کرد: این اقدام باتوجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌ها می‌تواند برای دامدار مقرون به صرفه‌تر باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی انار را یکی از محصولات مزیت‌دار شهرستان فردوس برشمرد و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های گردشگری برای معرفی محصولات مزیت‌دار استفاده کرد.

او با اشاره به مشکل دانه سفیدی و کرم‌گلوگاه انار در فردوس اظهار کرد: بهترین راه کنترل و مقابله با این آفت، جمع‌آوری انار‌های آفت‌زده و سوزاندن آنها است.

اکبری عنوان کرد: در خصوص مشکل دانه سفیدی انار فردوس ۲ کشاورز از شهرستان‌های فردوس و سرایان در حال انجام کار تحقیقاتی هستند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص تراکتور‌های کشاورزی در شهرستان ادامه داد: در تأمین سوخت تراکتور‌ها مشکلی وجود ندارد و هدف نصب جی‌پی‌اس برای شناسایی نیاز به سوخت کشاورزان است.

او از تخصیص ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات خرید به تشکل‌های کشاورزی خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برای خرید توافقی برای انار فردوس در نظر گرفته شده است.

اکبری با اشاره به راه‌اندازی بورس زعفران، افزود: زعفران فردوس از نظر کیفیت سطح بالایی داشته و قیمت پیشنهادی برای خرید و فروش زعفران امسال رقم خوبی بوده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص طرح پایلوت کشوری احداث استخر ذخیره یک میلیون مترمکعبی در باغستان فردوس بیان کرد: برای تکمیل طرح بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این طرح برای تنظیم آب و ذخیره روان آب‌های فصلی و آب مازاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.