مدیر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از گران فروشی برخی نانوایان متخلف در استان به بهانه افزودن کنجد خبر داد.

جمشید خدایاری مدیر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان استان قزوین، نانوایان مجاز به افزودن کنجد به مقدار مشخص و دریافت مبلغ تعیین شده هستند و هیچ کس حق ندارد به این بهانه گران فروشی کند.

وی با بیان اینکه حد مجاز افزودن کنجد بر روی یک عدد نان، معادل ۱۰ گرم است، اضافه کرد: به ازای افزودن کنجد نانوا موظف است که ۱۵ هزار ریال به مبلغ نام اضافه کند و هرگونه افزایش قیمت بیش از این مقدار تخلف بوده و گران فروشی محسوب می‌شود.

خدایاری بیان کرد: گزارش‌هایی بوده که برخی نانوایان به بهانه افزودن کنجد قیمت‌های سنگینی از مشتریان خود دریافت کرده‌اند که پس از پیگیری و صورتجلسه، متصدی واحد به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

این مسئول با بیان اینکه نرخ کنجد در نانوایی دولتی و آزاد تفاوتی با یکدیگر ندارد، اضافه کرد: گزینه نان کنجدی در بیشتر دستگاه‌های کارتخوان هوشمند وجود دارد و مشتریان باید مراقب باشند که برای دریافت نان گزینه دیگری را ثبت نکنند.

استان قزوین هزار و ۶۱۸ واحد نانوایی فعال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار