۲ هزار متر از رودخانه بزلا در شهرستان سوادکوه ساماندهی و لایروبی شد.

رضا رسولی مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب منطقه‌ای مازندران از انجام لایروبی رودخانه بزلا سوادکوه به طول تقریبی ۲ هزار متر در محدوده روستای دهمیان خبر داد و گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده به منظور پیشگیری از وقوع سیل در محدوده این روستا لایروبی و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز رودخانه بزلا در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

او با اشاره به خسارات وارد شده به روستای دهمیان بر اثر سیل تیرماه امسال، افزود: انباشت رسوبات ناشی از سیل تابستان امسال در بخش‌هایی از مسیر رودخانه سبب شده بود که احتمال بروز خسارات در زمان افزایش حجم آب و طغیان رودخانه بالا برود. بر همین اساس لایروبی و ساماندهی نقاط حادثه‌خیز رودخانه در محدوده روستای دهمیان در دستور کار قرار گرفت. 

رسولی گفت: با توجه به افزایش آورد آب رودخانه‌ها در پاییز و زمستان، عملیات ساماندهی و لایروبی نقاط انتخاب شده در مهرماه به پایان رسید. 

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی و طرح‌های زودبازده شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که برای لایروبی این مسیر ۲ کیلومتری ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار صرف شد، افزود: ساماندهی و لایروبی در مسیری به طول تقریبی ۲ هزار متر و حدود ۲۰ هزار متر مکعب انباشت و رسوبات باقیمانده در بستر به شکل ایمن در حاشیه رودخانه ساماندهی شد. 

رسولی گفت: لایروبی رودخانه‌ها به عنوان یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای با در نظر گرفتن اولویت نقاط حادثه‌خیز ادامه دارد و تلاش می‌شود که سرعت و روند اجرای این نقاط افزایش یابد. 

او افزود: مجموع لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ کیلومتر بود که این رقم در سال گذشته با رشد نزدیک به چهار برابری به ۱۵۷ کیلومتر رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.