نماینده دشتستان در مجلس گفت: راهکارهای سرعت بخشی صادرات خرمای دشتستان در دستور کار وزارت صمت قرار گرفت.

رضایی  اظهار کرد: پیگیری لازم در راستای تحقق خواسته‌ها و حل مشکلات مردم در ابعاد گوناگون در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: شهرستان دشتتستان قطب تولید خرما و دیگر محصولات کشاورزی استان بوشهر است که توسعه زیرساخت‌های فرآوری محصول خرما و صنایع مرتبط با این محصول مورد توجه ویژه است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ تهاتر خرما دشتستان با میوه‌های گرمسیری تصریح کرد: در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت تحقق این مهم مورد بررسی قرار گرفت و به رئیس سازمان توسعه تجارت دستور داد که بر روی موضوع صادرات خرما و تهاتر آن با کشورهای همسایه متمرکز شود.

رضایی ادامه داد: همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست به بانک صنعت و معدن برای حمایت از تولید در دشتستان و شرکت شهرک‌های صنعتی برای کمک به توسعه شهرک و نواحی صنعتی در دشتستان دستورات لازم را صادر کرد.

وی یادآور شد: عمده مسائلی که در جلسه با وزیر صمت مطرح شد پیرامون توسعه شهرک صنعتی برازجان، احداث ناحیه صنعتی شهید سلیمانی، حمایت از تولیدکنندگان شهرستان و رفع مشکلات آنان بود.

رضایی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی، تسهیل و حمایت از صادرات محصولات کشاورزی دشتستان از جمله خرما و گوجه‌فرنگی، حمایت از احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان دشتستان و حمایت و همراهی شبکه بانکی با صنایع از دیگر موارد مطرح شده با وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که دستورات لازم برای این موارد صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.