مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کردستان مهد فعالیت‌های فرهنگی و هنری با مضمون فرهنگ ایثار و شهادت است که تئاتر خیابانی مریوان نیز به آن پرداخت.

علی اصغر دریایی در نشست تبیین شهدای روحانی غریب اسارت کردستان ضمن تسلیت شهدای محور مقاومت اظهار کرد: در حال حاضر در سراسر کشور امنیت و آسایش برقرار است که ناشی از ایثارگری ها و شهادت رزمندگان انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: اداره کل فرهنگ کردستان در کنار همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، اهتمام ویژه به مقوله شهدا و ایثارگری و برکات این قشر گمنام در عرصه های مختلف هنری و فرهنگی با تولید آثار موضوعی بوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با اشاره به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، گفت: در این مراسم که کشورهای آلمان، الجزایر و ارمنستان حضور داشتند، آثار فاخری توسط گروههای هنری کشورمان با موضوع شهید و محور مقاومت و شهر غزه اجرا کردند که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

دریایی گفت:رسانه‌های معاند خارج کشور در نهایت دروغگویی وانمود می کردند که مدارس و فعالیت های فرهنگی و هنری در ایران تعطیل و راکد است اما با برگزاری جشنواره تئانر خیابانی مریوان و گردهمایی مرضیه دباغ و برقراری همه فعالیت های آموزشی،  فریب معاندین برملا شد.

وی افزود: هم اکنون در سکوت رسانه های خبری استکبار جهانی کودکان شهر غزه به جای رفتن به مدرسه و حضور در برنامه های شاد و فرهنگی، سمفونی توپ و تانک و‌ گلوله را می شنوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار