مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد، طرح‌های دوچرخه در گذشته مورد استقبال ویژه قرار نگرفته است.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران  با بیان اینکه درخصوص راهکار‌ها برای کاهش ترافیک باید علاوه بر عرضه امکانات، از ابتکارات شرکت‌های دانش بنیان هم در جهت حل مسئله کمک بگیریم، تاکید کرد: کاهش ترافیک ۴ مرحله دارد؛ باید این ۴ مرحله را کنترل کنیم تا تردد خودرو‌ها را کاهش بدهیم. مرحله اول زیرو ترانسپورت است که با امکاناتی مثل شهر هوشمند و ارائه خدمات به صورت آنلاین، هوشمند و دورکاری باید اصل سفر را کم کنیم.

علیمردانی ادامه داد: مرحله دوم این است که حمل‌ونقل عمومی را گسترش بدهیم و با وسایل جمعی همگانی مردم را جابه‌جا کنیم؛ مثل اتوبوس، مترو و ون. در مرحله سوم باید دوچرخه سواری یا برقی سازی یا به عبارتی حمل و نقل پاک را گسترش بدهیم. مرحله آخر هم ساخت امکانات از جمله معابر جدید، طرح ترافیک و مقابله با خودرو‌های تک سرنشین است که باید پیش بینی کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه سازمان ترافیک از مرحله دوم تا چهارم نقش ویژه‌ای دارد، گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است. زیرا باتوجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد، طرح‌های دوچرخه در گذشته مورد استقبال ویژه قرار نگرفته است. باید دوچرخه را به نحوی عرضه کنیم که مخاطب را جذب کند؛ بنابراین استراتژی ما رفتن به سمت حمل‌ونقل برقی است. قطعا ما از اعتبارات خود در جهت حمل‌ونقل برقی استفاده کنیم.

وی در خصوص ایمنی بزرگراه‌ها هم گفت: آنچه در نهضت خط کشی اتفاق افتاده مربوط به نقاط حادثه خیز است که با معاونت عمرانی شهرداری تهران در حال دنبال است. مناطق نیز با امکانت سازمان ترافیک نسبت به شناسایی معابر اقدام می‌کنند.

علیمردانی با بیان اینکه برای شناسایی نقاط ضعف و کم ایمن با کمک ۱۳۷ اقدام می‌کنیم، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم از طریق این سامانه گزارش نقاط کم نور را به ما منتقل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۳
موتور و دوچرخه = کابوس مردم تو خیابونا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علیرضا
۲۲:۲۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۳
بسیار عالی که دوباره شهرداری به حمل و نقل پاک روی آورده است. بهانه شیب تهران و آلودگی که یکی از شهروندان مطرح کرده است، بهانه ای بیش نیست. بنده خودم سالهاست از دوچرخه برقی استفاده میکنم و تقریبا در کلیه مسیرها باشیب هم تردد میکنم. همچنین استدلال ایشان در مورد آسیب به سلامتی هم درست نیست. در صورت نیاز ایشان را به مطالعه گزارش‌های سال‌های گذشته شهرداری تهران ارجاع میدهم. امیدوارم شهرداری هرچه زودتر نسبت به راه اندازی مجدد دوچرخه های اشتراکی(برقی) اقدام نماید.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
بسیار عالی که دوباره شهرداری به حمل و نقل پاک روی آورده است. بهانه شیب تهران و آلودگی که یکی از شهروندان مطرح کرده است، بهانه ای بیش نیست. بنده خودم سالهاست از دوچرخه برقی استفاده میکنم و تقریبا در کلیه مسیرها باشیب هم تردد میکنم. همچنین استدلال ایشان در مورد آسیب به سلامتی هم درست نیست. در صورت نیاز ایشان را به مطالعه گزارش‌های سال‌های گذشته شهرداری تهران ارجاع میدهم.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۵۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۳
از موافقین و مخالفین نوشته های شما معلوم می شود چقدر استدلال شما صحیح هست ، مسیرهای ویژه اتوبوس را در سطح شهر به بهانه کاهش ترافیک خودروهای شخصی جمع می کنند بعد توقع دارید مسیر دوچرخه ایجاد کنند تا شاید یک دوچرخه عبور کند ، برخی تجارب نظیر استفاده شما از دوچرخه برقی در مسیرهای شیب دار یک تجربه شخصی و عیر قابل تعمیم به سطح شهر و جامعه هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۳
من هم نظر این شهروندی که نوشته بود دوچرخه حمل ونقل عمومی درشهر تهران نیست را‌کاملا تایید، شما آقای علیرضا خوب است وقتی مطالعه می کنید درمورد حمل ونقل عمومی هم حتما مطالعه کنید دوچرخه حمل ونقل عمومی نیست ‌‌حتي‌تاکسی‌‌هم‌حمل‌ونقل‌عمومی‌نیست‌چه‌برسد‌به‌دوچرخه،حمل ونقل عمومی در شهر تهران ‌فقط مترو و اتوبوس هست ‌،نظر شما در مورد موتورسیکلت چیست؟آیا آن هم حمل ونقل عمومی است، ببینید وضعیت راندن موتورسیکلت ها را آیا کسی ازآنها و راندن شان راضی هست ‌خیر تقریبا کسی با‌این گونه راندن شان راضی نیست. درمورد دوچرخه هم همینطور است اگر تعداد دوچرخه ها مانند موتورسیکلت ها زیاد شود ‌به مراتب در وضعیتی بسیار آزار دهنده تر از موتورسیکلت درشهر تهران ایجاد خواهد شد، پس حمل ونقل عمومی فقط مترو و اتوبوس در شهر تهران می توان گفت.
Iran (Islamic Republic of)
سعید آزادی
۱۹:۵۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
بارها و بارها صحبت از استفاده از دوچرخه بعنوان حمل و نقل پاک شده و بارها و بارها برای این منظور هزینه های بسیار زیادی حیف و میل شده تو را بخدا اول مطالعه کنید از تجربیات کشورهای مشابه استفاده کنید پول مردم و دور نریزید
Iran (Islamic Republic of)
دوچرخه حداقل در‌شهر تهران حمل ونقل عمومی نیست
۱۲:۳۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
دوچرخه حداقل در‌شهر تهران با توجه به وضعیت شيب‌بالاخیابان ها و ترافیک سنگین و آلودگی هوا حمل ونقل عمومی نیست.اگر کسی در‌شهر تهران با دوچرخه تردد کند نه تنها به سلامتی خود کمک نکرده بلکه آلودگی بیشتر وهوای سمی تر بیشتری وارد بدن خود کرده است لذا مسوولان شهر تهران به جای حيف و ميل بودجه عمومی شهر تهران‌به گسترش حمل ونقل عمومی واقعی، یعنی مترو و اتوبوس اقدام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
بهتر بود همه مردم و مسوولان کلانشهرها‌و‌شهرهای بزرگ تردد خودروهای غیر برقی را در شهر خود ممنوع می‌کردند و استاندارد آلایندگی ‌و آلودگی صوت و هوا را بالا میبردند‌ منتها باید واردات خودروهای برقی آزاد شود
آخرین اخبار