مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج گفت: این مرکز با انجام بیش از ۱۲ هزار سی‌تی‌اسکن در ماه، به یکی از مراکز پیشرو در زمینه تشخیص بیماری‌ها در منطقه تبدیل شده است.

محسن شیخ جعفری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان کوثر سنندج با بهره‌گیری از دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته فیلیپس ۱۶ اسلایس و کارشناسان مجرب، طیف گسترده‌ای از خدمات تصویربرداری را به صورت شبانه‌روزی به بیماران ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اهمیت سی‌تی‌اسکن در تشخیص بیماری ها، اظهار کرد: سی‌تی‌اسکن، ابزار دقیق تشخیصی برای بررسی دقیق ساختار‌های داخلی بدن است و  این روش تصویربرداری پیشرفته، با ایجاد تصاویری دقیق از برش‌های مختلف بدن، به پزشکان کمک می‌کند تا بیماری‌ها و آسیب‌ها را به سرعت و دقت تشخیص دهند.

مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج،  افزود: مرکز تصویربرداری بیمارستان کوثر، مجهز به دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته فیلیپس ۱۶ اسلایس است که با استفاده از فناوری کاهش دز تابش (IDOSE)، ایمنی بیماران را به حداکثر رسانده است.

وی افزود: این مرکز با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، خدمات سی‌تی‌اسکن را به صورت شبانه‌روزی برای بیماران اورژانسی و بستری و در شیفت‌های صبح برای بیماران سرپایی ارائه می‌دهد.

مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج بیان کرد: سی‌تی‌اسکن به عنوان یک روش تشخیصی دقیق و سریع، در تشخیص طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های استخوانی، تومورها، عفونت‌ها و آسیب‌های داخلی کاربرد دارد. تصاویر با کیفیت بالای سی‌تی‌اسکن، به پزشکان اجازه می‌دهد تا جزئیات دقیقی از ساختار‌های داخلی بدن را مشاهده کرده و بهترین برنامه درمانی را برای بیماران تجویز کنند.

شیخ جعفری ضمن اشاره به خدمات سی‌تی‌اسکن بیمارستان کوثر سنندج، تصریح کرد: این مرکز تصویربرداری، طیف گسترده‌ای از خدمات سی‌تی‌اسکن را از جمله سی‌تی‌اسکن با و بدون تزریق کنتراست از تمامی اندام‌های بدن، آنژیوگرافی سی‌تی‌اسکن عروق مختلف (اندام‌ها، ریه، مغز، گردن، شکم، کلیه)، سی‌تی‌اوروگرافی برای بررسی سیستم ادراری، سی‌تی‌اسکن با وضوح بالا (High-resolution و Ultra-high resolution) برای ارزیابی دقیق ریه و سایر اندام‌ها، سی‌تی‌اسکن از اندام‌های دارای ایمپلنت فلزی با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته بازسازی تصویر و سی‌تی‌ونوگرافی و سی‌تی‌اسکن سه بعدی را ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: تمامی تصاویر رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن در این مرکز به صورت آنلاین و آنی بر روی سیستم PACS ذخیره می‌شود؛ این بدان معناست که پزشک معالج بلافاصله پس از انجام تصویربرداری می‌تواند به تصاویر دسترسی داشته و نتایج را بررسی کند. همچنین، برای رفاه حال بیماران سرپایی، تصاویر بر روی سی‌دی رایت شده و به آنها تحویل داده می‌شود.

مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج، گفت: کلیه خدمات تصویربرداری در این مرکز با تعرفه دولتی و در کمترین زمان ممکن ارائه می‌شود. با وجود حجم بالای مراجعین به ویژه در بخش اورژانس، کیفیت تصاویر و دقت تشخیص در بالاترین سطح ممکن حفظ شده است.

شیخ جعفری با اشاره به روند نوبت‌دهی سی‌تی‌اسکن بیمارستان کوثر سنندج، افزود: بیماران برای انجام سی‌تی‌اسکن‌های سرپایی و با کنتراست، می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۳ به بخش تصویر برداری واقع در طبقه منفی یک بیمارستان کوثر مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام بیمارانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند بعد از انجام سی‌تی‌اسکن، می‌توانند تصاویر مربوطه را بر روی سی‌دی (CD)، از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب، از واحد چاپ و تکثیر بیمارستان واقع در طبقات همکف و منفی یک بدون پرداخت هزینه‌ای دریافت کنند.

مسئول تصویربرداری بیمارستان کوثر سنندج اعلام کرد: این مرکز ماهانه بیش از ۱۲ هزار  سی‌تی‌اسکن برای سه هزار و  ۵۰۰ بیمار بستری و سرپایی انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار