رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: حفظ و صیانت از مراتع و جنگل‌ها به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه همگانی است.

 عباس علیزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ریگان گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق چوب، محصولات فرعی جنگل و مرتع مامورین پاسگاه ویژه حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان ریگان اقدام به توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲۰ تن چوب قاچاق در محور مواصلاتی ایرانشهر به ریگان نموده که پس از اخذ دستور قضایی خودروی فوق جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

سرهنگ حسین رحیم پور فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از مراتع و جنگل‌ها به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه همگانی است اظهار داشت: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب گردیده که علاوه بر توقیف مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس جنحه‌ای محکوم می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمان عنوان کرد: مردم طبیعت‌دوست می‌توانند، گزارشات مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب، چرای غیر مجاز و ... را با شماره تماس۱۳۹و ۱۵۰۴ «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت» اطلاع رسانی نمایند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت از عرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

برچسب ها: قاچاق ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار