کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با منفی سه درجه به عنوان دومین مرکز استان سرد و روستای خیرآباد از توابع شهرستان زنجان با منفی هفت درجه سومین ایستگاه سرد کشور ثبت شد.

مرتضی قدیمی گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی طی امروز و فردا جوی آرام و آسمانی صاف تا قسمتی ابری در اغلب نواحی استان حاکم است و سرعت وزش باد نیز در این ۲ روز در بیشتر مناطق ملایم خواهد بود.

وی اظهار داشت: از روز چهارشنبه امواج ضعیفی از منطقه عبور می کند که جو این استان را هم تحت تاثیر قرار می دهد و تا اواخر هفته جاری شاهد افزایش ابر و سرعت وزش باد خواهیم بود.

قدیمی با بیان اینکه همچنان بارش موثری در استان نخواهیم داشت، یادآور شد: احتمال بارشهای محدود و محلی در ارتفاعات دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: از نظر دمایی در روزهای آینده به تدریج دما افزایش می یابد و با وجود اینکه ساعات اولیه روز همچنان سرد است ولی از شدت سرما کاسته می‌شود.

قدیمی دمای فعلی شهر زنجان را منفی یک درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی سه و ۱۴ درجه، ابهر منفی ۲ و ۱۳، خرمدره صفر و ۱۲، آب‌بر هفت و ۱۹، قیدار منفی یک و ۱۳، سلطانیه منفی پنج و ۱۶، گرماب منفی چهار و ۱۶ و ماهنشان یک و ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.