مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با کاهش محسوس دمای هوا طی روز‌های اخیر، مصرف گاز در استان طی هفته جاری در مقایسه با هفته قبل، ۶۰ درصد افزایش داشت.

احمد فعله‌گری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امسال شاهد زمستان زودرس در کردستان بودیم طوریکه دمای هوا افت ۱۲ درجه‌ای داشت و همین سرمای هوای در روز‌های اخیر باعث افزایش مصرف در بخش خانگی و گرمایشی شد.

وی با بیان اینکه مصرف هفته جاری بیش از ۶۰ درصد افزایش داشت که کاملا در بخش خانگی و تجاری بود، افزود: میزان مصرف در این بخش از ۵.۲ میلیون مترمکعب در هفته گذشته به ۱۰.۶ میلیون مترمکعب رسید و روند افزایش مصرف همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: این شرکت برای پایداری جریان گاز در تمامی مسیرها، کنترل و نظارت‌هایی برای توزیع یکنواخت این نعمت طبیعی دارد تا مشکلی برای مشترکان به وجود نیاید.

فعله‌گری با اشاره به برخورداری هزار و ۶۵۵ روستای کردستان از نعمت گاز طبیعی، افزود: تمامی واحد‌های صنعتی استان هم از این نعمت برخوردارند که مسوولیت شرکت گاز را برای تامین جریان پایدار سوخت، دوچندان می‌کند.

وی یادآور شد: با وجود مصرف بالای گاز در روز‌های اخیر، با تمهیداتی که داشتیم افت فشار گاز به ثبت نرسیده ولی این دلیل نمی‌شود که مصرف، مدیریت نشود، چرا که با سردتر شدن هوا مصرف گاز بالاتر می‌رود ولذا برای پایداری شبکه، شرکت ملی گاز محدودیت‌های مصرف را برای واحد‌های صنعتی عمده از جمله نیروگاه‌ها اعمال کرده است و به همین خاطر هر گونه صرفه جویی در بخش خانگی کمک به شرکت گاز برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به شناسایی مشترکان پرمصرف هم اشاره کرد و افزود: بر اساس روند مصرف در سامانه مشترکان، رفتار مصرفی آنان در سال‌های قبل شناسایی و مشخص شده و به مشترکانی که خارج از الگو، مصرف دارند هشدار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح پایش ادارت و مجتمع‌های تجاری هم به زودی آغاز می‌شود، یادآور شد: ادارات یک ساعت قبل از شروع ساعت کاری و یک ساعت قبل از اتمام آن، اقدام به روشن و خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی کنند.

به گفته فعله‌گری دمای رفاه مطلوب ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است که اگر رعایت شود، همه امکان برخورداری یکنواخت از گاز طبیعی را خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار