رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای مدیریت ترافیک از هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد.

سردار سید ابوالفضل موسوی‌پور گفت: ما در پلیس تهران بزرگ قصد داریم از هوش مصنوعی برای کنترل و مدیریت بهتر ترافیک تهران استفاده کنیم و در حال انجام مطالعات این طرح هستیم.

وی افزود: ما قصد داریم برای اجرای یک طرح هوشمند جدید، برای شهروندان این امکان را فراهم کنیم که وقتی وارد سایت یا درگاه پلیس راهور شدند؛ با وارد کردن مبدا و مقصد خود در این درگاه، از اطلاعات در طول مسیر باخبر شوند. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: به عنوان مثال اگر تصادفی باعث ترافیک شده، راهی مسدود یا بسته شده، درختی سقوط کرده و ... افراد از این اتفاقات با خبر شده و وارد این مسیر‌ها نشوند.

موسوی‌پور گفت: همچنین از طریق همین سایت بتوانند مسیر‌های جایگزین را نیز پیدا کنند تا ترافیک آن مسیر، بیشتر نشود. 

وی افزود: ما می‌توانیم از بستر‌های برنامه‌های «بلد» و «نشان» برای این طرح استفاده کنیم که زمان کمتری نیز می‌برد، اما می‌خواهیم در پلیس راهور به صورت تخصصی‌تر و اختصاصی، این امر را دنبال کنیم. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: مطالعات طرح استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل و مدیریت بهتر ترافیک تهران آغاز شده و حداکثر تا یک سال دیگر، این طرح نیز اجرایی می‌شود.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
فکر کنم میرن چت جی پی تی میپرسن ازش چطور مشکل ترافیک رو حل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
تنها راه کنترل ترافیک گرون شدن بنزینه.الان بنزین مفته مردم تا سوپری سر کوچشون با ماشین میرن.اگه بنزین گرون باشه طرف واسه مسافرت رفتن هم جرات نداره از خودرو شخصی استفاده کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
یعنی می خوان دوباره نرم افزار نقشه تولید کنند :)
برای همینه کشور به هیچ جایی نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
بحران ترافیک تهران، اصفهان ، مشهد و... هیچ راهی به جز کوچ بخش زیادی از مردم این شهرها به بخش های بی جمعیت در جنوب و شرق کشور ندارد
آخرین اخبار