مدیرعامل آبفای گیلان گفت: با اجرای ۵ پروژه آبرسانی روستایی در لاهیجان ۴ هزار و ۱۰۰ خانوار این شهرستان از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

علیرضا غیاثی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اجرای ۵ پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان لاهیجان گفت: احداث خط انتقال مجتمع آبرسانی گوکه شامل ۵ روستا (گوکه، شیوا، اسلامده بالا، اسلامده پایین و کیاسرا) است که با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال یک هزار و ۱۰۰ خانوار این روستا‌ها از آب تصفیه خانه بزرگ گیلان با کیفیت مطلوب بهره مند می‌شوند.

او همچنین به پروژه احداث خط انتقال مجتمع آبرسانی پاشاکی شامل ۵ روستا (پاشاکی بالا، پاشاکی پایین، پشتاسرا، بادان محله و گوشکجان) اشاره کرد و افزود: با اجرای ۵.۶ کیلومتر خط انتقال و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال یک هزار و ۳۰۰ خانوار ساکن در این روستا‌ها نیز از آب تصفیه خانه بزرگ گیلان برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آبفای گیلان احداث خط انتقال مجتمع آبرسانی لفمجان را از دیگر پروژه‌های در حال اجرا جهت تأمین آب ۱۱ روستا (لفمجان، بازارده، جوپیش، لبک محله، کلنگران، خوبده، لاحشر، بازارسر بالا و پایین و بیجاربنه) از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان اعلام کرد.

به گفته غیاثی، این پروژه جهت بهره مندی ۸۰۰ خانوار روستایی از آب بهداشتی سالم با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی اجرا شد.

او احداث خط انتقال مجتمع آبرسانی لیالمان را نیز جهت تأمین آب روستا‌های (لیالمان، سوتی و سوخته کوه) اعلام و تصریح کرد: به منظور افزایش دبی و کاهش تنش آبی در این مجتمع و رفع مشکل ۸۵۰ خانوار، نسبت به لوله گذاری به قطر ۱۱۰ میلیمتر به طول ۸.۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱.۳ میلیارد ریال اقدام شد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین گفت: احداث ایستگاه بین راهی با حجم مخزن ۱۰ هزارمترمکعبی و اجرای خط انتقال به طول ۲۰۰ متر، مشکل تنش آبی روستای آزارستانکی با تعداد ۴۵ خانوار را نیز مرتفع کرده و جهت اجرای آن بالغ بر ۲.۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است.

غیاثی یادآور شد: پروژه نشت یابی شهر لاهیجان نیز در حال اجرا است که از هدررفت ۱۴ لیتر بر ثانیه آب شرب جلوگیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.