شهرستان ساوجبلاغ با دارا بودن دو واحد صنعتی پرورش شترمرغ، به یکی از مناطق مهم تولید شترمرغ مولد در کشور تبدیل شده است.

شهریار امانی، معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ، معتقد است که هنوز مصرف گوشت شترمرغ در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد.
او گفت:ساوجبلاغ دارای دو واحد صنعتی پرورش شترمرغ با ظرفیت ۳۴۴ قطعه است. هر قطعه شترمرغ به ۲۵۰ متر مربع فضا برای رشد و زندگی نیاز دارد و برای هر شترمرغ، ۱۰ متر مربع گردشگاه نیز باید در نظر گرفته شود.
امانی بیان کرد: صنعت پرورش شترمرغ از دهه ۷۰ شمسی در ایران آغاز به کار کرد، اما با وجود گذشت چند دهه، هنوز مصرف گوشت شترمرغ در کشور پایین است. یکی از چالش‌های اصلی در این صنعت، فرهنگ‌سازی مناسب برای آشنایی مردم با فواید این گوشت است.
به گفته او، گوشت شترمرغ در مقایسه با گوشت سایر پرندگان، میزان کلسترول و چربی کمتری دارد و در عین حال حاوی مقادیر بالای آهن و پروتئین است. همچنین طعم و ظاهر این گوشت شباهت زیادی به گوشت گوساله دارد، اما با مزایای سلامتی بیشتری، از جمله کاهش کلسترول و چربی.
وی همچنین به تنوع محصولات شترمرغ اشاره کرد و افزود: علاوه بر گوشت، شترمرغ‌ها محصولات دیگری، چون چرم، پر، پوسته تخم‌مرغ تزیینی و روغن دارند که هر کدام از آنها کاربرد‌های مهمی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و درمانی دارند. 
امانی به‌ویژه بر روی خواص روغن شترمرغ برای درمان بیماری‌های پوستی و استفاده در محصولات آرایشی تاکید دارد و این نکته را یادآور می‌شود که چرم شترمرغ نیز به دلیل کیفیت بالا، در صنایع محبوبیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار