نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون شهادت سرکار خانم کرباسی و جناب آقای حیدری نامه نوشت.

«امیر سعید ایروانی»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد پیرامون شهادت سرکار خانم معصومه کرباسی و جناب آقای علی حیدری در لبنان توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این جنایت تهاجم مستقیم به تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای حمایت از اصول اساسی حقوق بشردوستانه بین‌المللی به شمار می‌آید.

 متن این نامه به شرح زیر است: به دستور دولت متبوعم، با ارسال این مکاتبه توجه جنابعالی و شورای امنیت را به یکی دیگر از اقدامات وقیحانه و تروریستی رژیم صهیونیستی جلب می‌کنم. رژیم اسرائیل این بار ۲ تن از اتباع ایرانی را در لبنان هدف قرار داده و مرتکب نقض آشکار حقوق بین‌الملل، به ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی شد.

در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۴، پهپاد رژیم صهیونیستی یک حمله موشکی به خودروی شخصی یک شهروند ایرانی به نام خانم معصومه کرباسی و همسر لبنانی ایشان در منطقه پرجمعیت جونیِه در بیروت انجام داد. پس از اینکه این زوج از موشک اول جان سالم به در بردند، به کنار خیابان پناه بردند، اما لحظاتی بعد هدف موشک دوم قرار گرفتند که منجر به شهادت ایشان شد. این حمله وحشیانه که توسط دوربین‌های مداربسته ثبت و از طریق رسانه‌ها منتشر شد، بی‌اعتنایی فاحش این رژیم به جان غیرنظامیان و اصول حقوق بین‌الملل را آشکار می‌کند.

در جنایتی دیگر و به همان اندازه شنیع، در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۴، رژیم صهیونیستی به صورت عمدی و برنامه‌ریزی‌شده دکتر علی حیدری، پزشک و امدادگر ایرانی را در بیروت ترور کرد. دکتر حیدری در حال انجام وظایف خود از جمله نجات جان انسان‌ها و ارائه مراقبت‌های پزشکی حیاتی به مجروحان و کمک به افراد نیازمند بود. ترور ایشان نه تنها عملی خشونت‌آمیز و نفرت‌انگیز است، بلکه نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ محسوب می‌شود که به صراحت حمله به بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی را ممنوع کرده است. این اقدام بر اساس حقوق بین‌الملل جنایت جنگی محسوب می‌شود.

این جنایات نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان است، بلکه تهاجم مستقیم به تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای حمایت از اصول اساسی حقوق بشردوستانه بین‌المللی به شمار می‌آید. از زمان آغاز حملات نسل‌کشی در غزه و پس از آن تجاوزات و جنایات جنگی بی‌وقفه علیه لبنان، رژیم صهیونیستی بی‌رحمانه بیمارستان‌ها، تأسیسات پزشکی و پرسنل آنها را هدف قرار داده است. علاوه بر این، صد‌ها نفر از کادر درمان به دست این رژیم به‌صورت بی‌رحمانه به شهادت رسیده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که این اعمال شنیع را به‌طور قاطع محکوم کند و طبق منشور سازمان ملل متحد، اقدامات قاطعانه‌ای را برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در قبال نقض‌های مداوم منشور و حقوق بین‌الملل، از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی، اتخاذ کند. همچنین، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد که اطمینان حاصل کند که تمامی این نقض‌ها به‌طور کامل در گزارش‌های مربوط به مجمع عمومی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر مستند می‌شود.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
از سال 1332 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است. از سال 1332 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است.
۱۰:۱۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
از سال 1332 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
از سال 1332 تاکنون در هر جای ایران جنایتی رخ می دهد دست انگلیس جنایتکار در کار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
شما هم دلتون خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
اسرائیل یک کشور نیست پادگان نظامی آمریکاست آمریکا شریک جنایت های رژیم صهیونیستی است.
سکوت بین المللی و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی عامل اصلی از نسل‌کشی غزه بوده است.

لندن خواستار آتش بس فوری در منطقه شد و باز هم 100 درصد فقط دروغ است و این در حالی است که لندن جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1359 تاکنون عامل اصلی جنگ در منطقه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
خوب میدونید که این نامه نگاریها پشیزی واسه سازمان بی خاصیت ملل نداره تنها راهش موشک باران گسترده سرزمین های اشغالیست ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
عباس39
۱۷:۰۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
نماینده ایران در سازمان ملل بسیار ضعیف و انفعالی عمل می کند. در حد خواندن چند سطر از روی کاغذ. او در این شرایط باید آنچنان طوفاتی با سخنرانی های مستدل در محکومیت جنایات رژیم صهیونی و امریکا در سازمان ملل ایجاد می کرد که قاتل خونخواری چون نتان یاهو جرئت حضور در سازمان ملل پیدا نکند. حتی به نظرم بهترین زمان برای وارد آوردن خدشه کارساز بر حق ووتوی ظالمانه بود. خوب بود به اکثریت جامعه جهانی از طرف ایران پیشنهاد می شد تا مکان سازمان ملل به کشور دیگری از جمله ایران منتقل می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
صلیب سرخ باید از اصول بشردوستانه در برابر جنایات اسرائیل دفاع کند اسرائیل باز هم صلحبانان سازمان ملل را هدف قرار داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
شواری امنیت؟اون خودش شریک اسرائیله وامنیت اسرائیل رادرست میکنه ساده این
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار هزاران موشک به همسایه ایران می فروشد
۱۶:۵۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار هزاران موشک به همسایه ایران می فروشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
اسراییل هیچ هراسی از تهدیدها ندارد ما باید برای ترور ایرانیان در لبنان ویا هر کشور دیگری صهیونیستها به حمله مستقیم به اسراییل تهدید کنیم ،واگر اقدام نکنیم اسراییل فعلا برای اینکه از حمله ایران جلوگیری کند فقط تهدید میکند وبه جنایاتش بر علیه مقاومت ادامه میدهد و فعلا قصد ندارد جبهه دیگری را به روی خود باز کند فعلا دستهای ما را در منطقه قطع میکند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
جناب سردار حیدری چون هیچ شهروند عادی ایران در شرایط جنگی به لبنان نمی رود .
Iran (Islamic Republic of)
رژیم اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا و آلمان در یک سال گذشته ۱۸۰ خبرنگار را کشته است
۱۶:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
رژیم اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا و آلمان در یک سال گذشته ۱۸۰ خبرنگار را کشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
حمله هوایی اسرائیل به مردم غزه، مردم بیروت و خبرنگاران جنایت جنگی است ولی اما متأسفانه سران وحشی اسرائیل جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
حمله هوایی اسرائیل به مردم غزه، مردم بیروت و خبرنگاران جنایت جنگی است ولی اما متأسفانه سران وحشی آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
آخرین اخبار