دفاع مدنی غزه اعلام کرد که در طول سه هفته گذشته که رژیم صهیونیستی حملات علیه شمال غزه را تشدید کرده است، نزدیک به ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

محمود باسال، سخنگوی آژانس دفاع مدنی غزه می‌گوید که از زمان تشدید حملات صهیونیست‌ها در شمال غزه و محاصره این منطقه، بیش از ۷۷۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش الجزیره، این مقام فلسطینی هشدار داد که تلفات ممکن است افزایش یابد، زیرا افرادی همچنان زیر آوار مدفون هستند.  

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی از ۵ اکتبر (۱۴ مهر) طرح موسوم به «ژنرال‌ها» را در شمال غزه آغاز کرده است. این رژیم ابتدا با انتشار اعلامیه‌هایی اعلام کرد که ساکنان «بیت حانون»، «بیت لاهیا» و «جبالیا» باید از منطقه خارج شده و به جنوب غزه بروند و از آن زمان انتقال کمک‌های بشردوستانه به منطقه را قطع کرده است. اشغالگران از آن زمان شمال غزه را با شدت هر چه تمام‌تر بمباران کرده و حتی مردمی که قصد خروج داشته باشند را به شهادت می‌رسانند. در همین حال، سازمان‌های امدادی-بین‌المللی هشدار می‌دهند که وضعیت در شمال غزه «فراتر از وحشتناک» است، زیرا مردم سطوح شدید گرسنگی را تجربه می‌کنند و بیمارستان‌های شلوغ جایی برای افراد مجروح جدید ندارد.  

کارشناسان هشدار داده‌اند که اسرائیل با طرح موسوم به ژنرال‌ها مشغول پاکسازی قومی فلسطینیان از شمال غزه است و می‌خواهد این منطقه را از سایر قسمت‌های باریکه جدا کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار