خانه هلال ویژه روحانیون با محور فعالیت کانون‌های طلاب در مدارس علمیه سطح استان کرمان راه اندازی می‌شود.

نشست هم اندیشی مدیرعامل و جمعی از اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز با معاون فرهنگی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی پناهی معاون فرهنگی حوزه علمیه قم در این جلسه با اشاره به افتخارات جمعیت هلال احمر در همه عرصه‌ها گفت: خدمات و نوع دوستی نیرو‌های هلال احمر مصداق آیات و روایات قرآنی است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بسیار خوب هلال احمر با حوزه علمیه تصریح کرد: راه اندازی خانه‌های هلال ویژه روحانیون با محور فعالیت کانون‌های طلاب در راستای تفاهم نامه این دو مجموعه در دستور کار استان قرار می گیرد.

پناهی با اشاره به اینکه کانون طلاب در کلیه مدارس علمیه استان باید راه اندازی و فعال شود، بیان کرد: همه روحانیون در مدارس علمیه باید دوره‌های تخصصی امدادونجات را فرا گیرند.

وی گفت: جمعیت هلال احمر و حوزه‌های علمیه در عرصه‌های سخت پای کار هستند و این موضوع می‌طلبد آموزش‌های همگانی و تخصصی امدادونجات در کانون‌های طلاب به صورت جدی دنبال شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه قم با اشاره به صدور کارت عضویت ویژه اعضای کانون طلاب افزود: حمایت‌های درمانی و دارویی ویژه اعضای کانون طلاب یکی از راهکار‌های جذب و نگهداری است.

پناهی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه ذیل جمعیت هلال احمر به جمع آوری کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم غزه، لبنان و یمن اقدام خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست گفت: ۲۴ کانون طلاب خواهر و برادر در استان کرمان راه اندازی و فعال شده است.

رضا فلاح با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کانون‌های طلاب افزود: طی ۲ سال اخیر، ۱۲ دوره امدادو کمک‌های اولیه با آموزش بیش از ۲۰۰ نفر اجرا شده است.

وی به برگزاری مانور‌های آموزشی و تمرینی با حضور و مشارکت اعضای کانون‌های طلاب و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: با توجه به حادثه خیزی استان کرمان فراگیری و گسترش آموزش‌های امدادونجات در کانون‌های طلاب از اهداف بسیار مهم جمعیت هلال احمر است.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر متولی جمع آوری کمک‌های مردمی در حوادث بین المللی است و این مهم نیز با محوریت مساجد و همکاری روحانیون و اعضای کانون طلاب اقدام شود؛ زیرا این موضوع در جامعه از سوی هلال احمر مورد استقبال و اعتماد قرار گرفته است.

حجت الاسلام مجید سجادی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در این نشست بیان کرد: موضوع آموزش و فراگیری دوره‌های امدادوکمک‌های اولیه ویژه طلاب بسیار مهم است که به صورت ویژه در استان کرمان دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تجهیز کانون طلاب به کیف کمک‌های اولیه افزود: حضور طلاب در حوادث به عنوان نیروی امدادگر بسیار مهم است. 

سجادی در ادامه به آموزش خانواده‌های روحانیون اشاره کرد و بیان داشت: راه اندازی ستاد بحران حوزه‌های علمیه و حضور فعال اعضای کانون‌های طلاب در برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمر تاکید می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار