استقبال مردم از یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری در تبریز بی سابقه بود به طوری که تنها در جمعه گذشته یعنی ۲۷ مهر، ۱۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه‌ها دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در طول ۴ روز برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری از ۲۵ تا ۲۸ مهر، ۳۸۰ هزار نفر از این نمایشگاه‌ها دیدن کردند که این آمار، رکورد بازدید از نمایشگاه‌های پیشین را در استان شکست.

به گفته حمزه زاده در این بازه زمانی انواع محصولات صنایع دستیِ هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه که در ۳۵۰ غرفه از استان‌های مختلف ایران و ۸ کشور خارجی عرضه شده بود، به ارزش ۷ میلیارد تومان به فروش رسید، ضمن این که تفاهم نامه‌هایی هم میان صاحبان صنایع دستی و بخش خصوصی هم منعقد شد.

وی به حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و فعالان فضای مجازی در نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: این قشر با تولید محتویات متعدد، این رویداد استانی را به کشور و خارج از کشور هم مخابره کردند که در واقع ما را به هدف اصلیِ ما که همانا معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان بود، نزدیک کردند، از این رو بنا داریم جشنواره انتخاب آثار برتر نمایشگاه را هم برپا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: این جشنواره در ۵ عنوان شامل تیتر، خبر، عکس و کلیپ خواهد بود و همه خبرنگاران داخلی و خارجی، عکاسان، حتی مردمِ عادی می‌توانند آثار تولیدی خود را تا ۳۰ آبان به شماره‌ی ۰۹۹۹۱۵۵۰۵۱۰ در پیام رسان‌های ایتا، بله و تلگرام ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار