رئیس امارات که به روسیه سفر کرده است پس از دیدار با پوتین در یک نشست چند ساعته اعلام کرد که جنبه‌های مختلف همکاری با روسیه را بررسی کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن زاید رئیس امارات امروز در کرملین با حضور هیئت‌های دو کشور گفتگو‌های رسمی گسترده‌ای داشتند که در آن بن زاید ابعادی از همکاری‌های دو کشور را ارائه کرد.

براساس گزارش آر تی، بن زاید در این دیدار اعلام کرد که حجم تجارت دوجانبه میان روسیه و امارات در سال ۲۰۲۳ از ۱۱ میلیارد دلار گذشت و ابوظبی آماده است برای افزایش آن تلاش کند. او ادامه داد: ما در حال کار برای انعقاد قرارداد مشارکت با اتحادیه اوراسیا هستیم.

رئیس امارات در ادامه افزود: آنچه بر قلب اماراتی‌ها تأثیر گذاشت و ما همیشه به یاد داریم این است که روسیه در تحقق رویای شیخ زاید، بنیانگذار امارات برای رسیدن به فضا، سهم بزرگی داشت. هزاع المنصوری، اولین فضانورد اماراتی با یک فضاپیمای روسی به ایستگاه فضایی بین المللی رفت.

بن زاید گفت که او می‌خواهد از این فرصت استفاده کند از روسیه برای میانجیگری اش در تبادل اسرای جنگ که نهمین میانجیگری است، تشکر کند. او تاکید کرد: من افتخار می‌کنم که با شما کار می‌کنم و امارات متحده عربی آماده هرگونه تلاش اضافی به نفع همه طرف‌ها و حمایت از صلح در جهان است.

رئیس امارات در پایان اعلام کرد که امارات متحده عربی مشتاق همکاری با روسیه در همه زمینه‌ها است، چه از طریق بریکس، سازمان همکاری شانگهای، اوپک یا سایرین.

در ابتدای این دیدار پوتین بر اهمیت همکاری مسکو و ابوظبی در عرصه بین المللی در خصوص مسائل جهانی تاکید کردند. او اعلام کرد: ما در سازمان‌های بین‌المللی از جمله نشست بریکس در کازان که فردا برگزار می‌شود و همچنین در پلتفرم‌های جامع بین‌المللی بزرگ مانند سازمان ملل همکاری موثری داریم.

رئیس جمهور امارات قرار است در اجلاس سران بریکس در کازان که ۲۲ و ۲۴ اکتبر برگزار می‌شود، شرکت کند. گروه بریکس در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و شامل روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی بود اما اکنون ایران، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز به آن افزوده شده اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار