مدیرکل هواشناسی فارس از بارش باران در مناطق مختلف استان از فردا خبر داد و گفت: هشدار زرد کشاورزی و عمومی برای اکثر مناطق فارس در ۳ روز آینده صادر شده است.

سید قاسم حسینی در خصوص شرایط آب و هوایی استان فارس گفت: هشدار زرد به دلیل بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما صادر شده است.

او ادامه داد: این ۴ پدیده همزمان هستند و، چون بارش اول پاییز است، اگرچه مقدار این بارش زیاد نیست، اما بیش از ۸۰ درصد آب باران تبدیل به روان آب می‌شود.

حسینی افزود: به دلیل اینکه فصل کوچ عشایر، برداشت برنج و سایر محصولات کشاورزی است این هشدار به صورت عمومی و به صورت کشاورزی صادر شده است.

او با بیان اینکه هشدار زرد از روز سه‌شنبه از سمت شمال غرب شروع شده کم کم به سمت غرب آمده و به نواحی مرکزی استان خواهد رسید، گفت: روز چهارشنبه مناطق مرکزی، شمالی و غربی استان و روز پنج‌شنبه نیمه شمالی، مناطق مرکزی، مناطق غربی و تقریباً اکثر استان به جز حواشی جنوبی و جنوب شرقی درگیر باران، وزش باد، رعد و برق و خیزش گرد و خاک خواهد شد و شیراز را نیز در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: دمای هوا در شهر شیراز در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۱۱ درجه سانتیگراد و در گرم‌ترین ساعات به ۳۰ درجه رسیده است.

حسینی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، «دشت نمدان» در اقلید با صفر درجه سردترین نقطه فارس و منطقه «فرودگاه لامرد» با ۴۱ درجه گرمترین نقطه در استان فارس بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار