دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستان در المپیاد ورزشی، جوانان پارالمپیکی یادواره شهید سیدحسن نصرالله با کسب ۴ مقام برتر کشوری خوش درخشیدند.

در جریان رقابت‌های کشور‌ی استعدادیابی یادواره شهید سیدحسن نصرالله که در تهران برگزار شد، سه دانش آموز نیاز ویژه کردستانی با افتخار آفرینی مدال طلا را کسب کردند و یک دانش آموز نیز مدال نقره را به گردن آویخت وبه اردوی تیم ملی دعوت شدند.

ماردین میر احمدی و ایمان رغبت دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی در رشته دوومیدانی مواد ۱۰۰ و ۱۵۰۰ متر ۲ مقام ارزشمند اول و دانش آموز توانمند دارای آسیب بینایی در رده سنی نونهالان پسرموفق به کسب نشان طلا ومقام ارزنده اول و نیز در این دوره از رقابت‌ها شاهین شکری دانش آموز نیاز ویژه ذهنی در ماده پرتاب وزنه مقام دوم کشوری را کسب کردند.

مسابقات استعدادیابی در بخش نابینایان وکم بینایان هفت دانش آموز تلفیقی فراگیر استان موفق به کسب مقام‌های برتر شده و به اردوی تیم‌های ملی راه یافتند.

در المپیاد ورزشی جوانان پارالمپیکی که از ۲۴ مهر ماه به منظور استعدادیابی از ورزشکاران جوان و پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی آغاز شده است، ۶۲۲ ورزشکار در بخش مردان و ۵۱۱ ورزشکار در بخش بانوان در ۱۶ رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند.

برترین‌های رشته‌های مختلف توانیابان، نابینایان و کم‌بینایان برای حضور در اردو‌های تیم‌های ملی به ویژه برای بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۵ تاشکند انتخاب می‌شوند. رقابت‌های جشنواره فرهنگی - ورزشی پارالمپیکی در ۱۶  رشته پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته، پاراتیراندازی، پاراوزنه برداری، پاراسوارکاری، بسکتبال با ویلچر، پارادو ومیدانی، پاراکانو، پاراشطرنج، پاراتیراندازی با کمان، پاراتنیس روی میز، پارامچ اندازی، گلبال، پاراشنا، تنیس با ویلچر و پارابدمینتون ماه با همکاری فدراسیون‌های مربوطه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار