استاندار فارس با تاکید بر اینکه فارس ظرفیت این حجم از مهاجرین را ندارد از ضرورت ملاحظه همه جوانب در امر ساماندهی اتباع سخن گفت و افزود: همه رفتار‌ها زمانی ارزش دارد که قانونی باشد و اصل بر آن است که قانونگذار نیز همه اصول و مصالح را در قانون دیده است.

حسینعلی امیری در ستاد ساماندهی اتباع بیگانه استان فارس که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، گفت: دیدن واقعیات و قواعد حکمرانی اقتضائات زیادی دارد و در حاکمیت باید چند وجهی و چند بعدی نگاه کرد و تصمیم گرفت چرا که آثار تصمیم و منشا آن نیز مهم و اثرگذار است.

او با بیان اینکه گروه‌های مختلفی از اتباع بیگانه با مجوز در کشور حضور دارند، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) همواره بر عهد حکومت با دیگران قرارداد تاکید داشته‌اند و در آموزه‌های دینی نیز عهد شکنی، قبح داشته و دارد، لذا ما به عنوان کارگزاران حکومت باید به تعهدات حاکمیت نسبت به افراد متعهد باشیم و به آن عمل کنیم.

 نماینده عالی دولت چهاردهم در فارس تصریح کرد: طبیعتاً افرادی که طرد می‌شوند ابتدا از افراد غیر مجاز هستند و پس از آن به دنبال ساماندهی سایر گروه‌ها خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه فارس ظرفیت این حجم از مهاجرین را ندارد از ضرورت ملاحظه همه جوانب در امر ساماندهی اتباع سخن گفت و افزود: همه رفتار‌ها زمانی ارزش دارد که قانونی باشد و اصل بر آن است که قانونگذار نیز همه اصول و مصالح را در قانون دیده است.

استاندار فارس خواستار بررسی سوابق افراد جمع‌آوری شده از گروه اتباع شد و در ادامه افزود: وضعیت اردوگاه‌ها و افراد جمع آوری شده اتباع به فراجا و اداره کل اتباع استان گزارش شود.

امیری تصریح کرد: سازمان‌های اطلاعاتی باید وظایف ذاتی خود را انجام دهند، اما نباید بار مسائل فرهنگی و اجتماعی سایر دستگاه‌ها را به دوش بکشند.

او طرح کفیل را طرح مناسبی دانست و بر اجرای آن تاکید کرد و در ادامه نظام تعلیم و تربیت را مورد توجه قرار داد و گفت: نظام تعلیم و تربیت مهم و همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است و برای آن هیچ قیدی قرار داده نشده پس به هر شکلی باید فرمایشات معظم له در این زمینه اجرا شود؛ آموزش و پرورش استان و اداره کل اتباع شرایط تحصیل دانش آموزان مجاز را فراهم کنند.

استاندار فارس در پایان با بیان اینکه باید در طرد اتباع، با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی اولویت‌بندی شود یا اماکنی که فرصت‌های شغلی استان اشغال شده است در اولویت باشد، افزود: نتایج جلسات کارشناسی در جلسه ستاد ساماندهی اتباع بیگانه مطرح تا تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار