وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان دانش‌آموزی رسالت و مسئولیت خطیر و سنگینی ‌را در تقویت هویت ملی و دینی با استفاده از برنامه‌های بسیار ارزشمندی ‌که طراحی کرده، بر عهده دارد.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش‌ در همایش بزرگ «یاوران مقاومت» پیشتازان سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما امروز به‌عنوان دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی و پیشگام‌ گام دوم انقلاب و امید آینده انقلاب، قطعا باید طلایه‌دار این فرهنگ، این پرچم در سراسر ‌ایران اسلامی و در جهان اسلام باشیم، قطعا‌ ما باید ‌صدای دانش‌‌آموزان، کودکان مظلوم‌ فلسطین، غزه، لبنان و سوریه باشیم که امروز در اوج مظلومیت و سکوت خفت‌بار جامعه جهانی، زیر بمباران‌های رژیم خونخوار صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند ‌و از بدیهی‌ترین شرایط و امکانات از جمله‌ تحصیل ‌محروم هستند.

وی افزود: ما امروز وظیفه سنگینی بر دوش‌ داریم. ‌در کنار تلاش برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، باید پرچم‌دار این فرهنگ باارزش و‌ ‌این فرهنگ ماندگار انقلاب باشیم. ‌مهم‌ترین مسئولیت و وظیفه ما ‌توسعه فرهنگ ایثار و مقاومت در برابر ظلم و ستم‌ استکبار جهانی به‌ویژه ستمی است که امروز‌ رژیم خونخوار و ‌ضحاک و غاصب صهیونیستی مرتکب می‌شود. وظیفه داریم و باید نگاه این دانش‌آموزان و این مردم مظلوم باشیم و تلاش کنیم تا این فرهنگ را در دل کشور جاری و ساری کنیم. ما باید تلاش ‌کنیم ‌‌که به‌عنوان دختران نمونه کشور خود، راه شهیدان و امام شهیدان را ادامه بدهیم. ما باید تلاش کنیم تا سربازان خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: الحمدالله سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران‌ امروز این پرچم را برافراشته است و این حرکت‌های نمادین و البته بسیار ماندگار و ارزشمند می‌تواند این جریان فرهنگی را در سطح کشور توسعه ‌دهد. برنامه‌هایی که ایجاد و اجرا کردید، بسیار زیبا و مملو از عشق به ایران، مملو از مفاهیم معنوی، انقلابی و حماسی و حرکات بسیار هنرمندانه‌ای است که یقینا هویت ملی و دینی دانش‌آموزان ایران اسلامی را تقویت می‌کند. تمام برنامه‌های زیبایی که اجرا کردید، همه این‌ها نشان از پایبندی، دلدادگی، دلبستگی و عشق به وطن و انقلاب و این فرهنگ مقاومت در سرزمین‌های فلسطین، ‌غزه و لبنان دارد.

وی افزود: اما آ‌ن‌چه که در کنار این موضوع باید اشاره کنم، رسالت و مسئولیت خطیر و سنگین سازمان دانش‌آموزی در تقویت هویت ملی و دینی با استفاده از برنامه‌های بسیار ارزشمندی است که طراحی کرده است. ‌مجموعه‌‌ای از فعالیت‌های جمعی و گروهی که در دل این فعالیت‌ها و برنامه‌ها، آمیزه‌ای از مفاهیم ‌هویتی و انقلابی و باورهای اصیل ایرانی اسلامی نهفته است‌ ‌و می‌تواند به تقویت هویت دینی و ملی منجر شود. ‌هر کدام از این برنامه‌هایی که اجرا کردید، حرکات نمایشی و نمادین و شعارهای بسیار پرمعنا و پرمفهوم، نمایش پرچم جمهوری اسلامی ایران و ... همه این‌ها ارزش‌های ویژه و خاص خود‌ را دارد‌. سازمان دانش‌آموزی می‌تواند با توجه به آن‌چه که امروز در عرصه جهانی اتفاق می‌افتد و ‌‌با استفاده از فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی ‌که ‌در این زمینه طراحی ‌می‌کند ‌می‌تواند جریان‌های ارزشمندی را در سطح کشور ایجاد کند. ‌این انتظار ما از سازمان دانش‌آموزی است که از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و با اجرای آن‌ها در ۷۵۰ منطقه ‌کشور می‌تواند گام‌های بسیار خوبی برای دستبایی به اهداف سازمان دانش‌آموزی بردارد. هر آن‌چه از دست ما برآید، سازمان دانش‌آموزی و دانش‌آموزان را حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد. امیدوارم با تلاش و کوشش‌ مضاعفی ‌که در حوزه‌های علمی هم انجام می‌دهید بتوانید در رقابت‌های تمدنی و دست‌یابی به قله‌های پیشرفت علمی هم بدرخشید. ‌الان هم این اتفاق ‌در المپیادهای علمی افتاده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به پاس اجرای عالی دانش‌آموزان پیشتاز در مانور یاوران انقلاب، ضمن تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان و تمرین‌های خوبی که انجام دادند، ‌یک اردوی زیارتی مشهد مقدس را به پیشتازان سازمان دانش‌آموزی هدیه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار