ستاد فرماندهی نیرو‌های مسلح کویت انتقال سلاح از پایگاه‌های نظامی داخل این کشور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را رد کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، ستاد فرماندهی نیرو‌های مسلح این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص انتقال سلاح از پایگاه‌های هوایی کویت مطرح شده، صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

ستاد فرماندهی نیرو‌های مسلح کویت در این بیانیه اضافه کرد که پرواز‌های هوایی نظامی بر اساس برنامه‌های از پیش برنامه ریزی شده و با هماهنگی و تحت کنترل انجام می‌شوند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که در رسانه‌های اجتماعی ادعا‌هایی در خصوص انتقال سلاح از پایگاه «علی السالم» کویت به پایگاه نفتاییم رژیم صهیونیستی از طریق انجام پرواز‌های هوایی مطرح شد.

ارتش آمریکا در کویت دارای چهار پایگاه نظامی به نام‌های «پایگاه هوایی علی السالم»، «کمپ عریفجان»، «پایگاه هوایی احمد آل جابر» و «پایگاه هوایی پادشاهی کویت» است.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از از نگرانی ارتش این رژیم به دلیل کاهش ذخایر اسلحه و مهمات خبر داده بودند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این باره نوشته بود که ارتش اسرائیل به دلیل کاهش ذخایر اسلحه و مهمات وارد مرحله جدیدی با عنوان «استفاده بهینه» شده است که بر اساس آن استفاده از موشک‌ها و سایر ابزار‌های جنگی باید به تایید فرماندهان ارشد برسد.

این روزنامه نوشت که ارتش اسرائیل به تازگی به دلیل کمبود ذخایر مهمات و ممنوعیت اعمال شده توسط کشور‌های جهان برای صادرات تسلیحات، سطح فرماندهیِ مجاز برای تاییدِ استفاده از سلاح‌های سنگین مانند موشک‌ها را افزایش داده است.

هاآرتص به نقل از منابعی نوشت که ارتش [رژیم]اسرائیل اکنون استفاده از تسلیحات را محدود کرده و حتی در برخی موارد، سطحِ مجازِ صدور مجوز برای استفاده از این سلاح‌ها و مهمات سنگین را تا سطح یک فرمانده تیپ ارتقا داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار