یک کارشناس در روزنامه هاآرتص از هدف نتانیاهو در بن بست کشاندن جنگ و وادار کردن آمریکا به دخالت در آن صحبت کرد.

راویو دراکر، تحلیلگر و روزنامه نگار تحقیقی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم تروریستی حتی پس از ترور (شهادت) یحیی سنوار، آماده پایان دادن به جنگ نیست. 

براساس گزارش المیادین، دراکر ادعا کرد که درعوض، نتانیاهو به سمت هدف بعدی خود یعنی ایران می‌شتابد تا جنگ را طولانی کند و شاید رویای دیرینه خود را برای دخالت دادن آمریکا محقق کند.   

او معتقد بود که نتانیاهو جنگ را به بن‌بست هدایت کرده است. این کارشناس صهیونیست اعلام کرد که ترور‌هایی که رژیم تروریستی اسرائیل در گذشته بسیاری از شخصیت‌های حماس انجام داد نتیجه معکوس داشت، زیرا حماس و حزب‌الله خود را تقویت کردند تا به قوی‌ترین تشکیلات تاریخ تبدیل شوند.  

بر این اساس او تاکید کرد که ادامه ماندن در لبنان و غزه خسارات و تلفات بیشتری را به همراه خواهد داشت و آرامش را در شمال اراضی اشغالی به ارمغان نمی‌آورد، زیرا حزب الله در حال بازگرداندن توانایی خود است، در حالی که فشار‌های بین المللی برای آتش بس در حال افزایش است. 

این روزنامه نگار صهیونیستی در پایان گفت: می‌توان سناریو‌های زیادی را برای ادامه جنگ پیشنهاد کرد، اما یک سناریو وجود دارد که دیدن آن دشوار است: پایان دادن به جنگ.

در همین زمینه، روزنامه انگلیسی «گاردین» درباره وضعیت بلاتکلیفی تجربه شده توسط رژیم صهیونیستی با محوریت این سؤال که «آیا ترور (شهادت) یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس، واقعا منجر به شکست حماس خواهد شد یا نه؟» گزارشی نوشته و اعلام کرد که اسرائیل از شهادت سنوار خوشحال شد، اما این یک سرخوشی موقتی بود، زیرا احساس بسیاری در اراضی اشغالی نسبت به این موضوع متزلزل است و اثربخشی از بین بردن رهبران جنبش‌ها موضوعی است که کارشناسان مدت‌هاست در مورد آن بحث می‌کنند، چرا که برخی به این نتیجه رسیده‌اند که این استراتژی نتیجه معکوس دارد.  

رسانه‌های اسرائیلی پیشتر گزارش دادند که این سازمان‌ها (در محور مقاومت) مانند ققنوس هستند که دوباره رشد می‌کنند و هر بار تغییر می‌کنند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۳۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۳
اینک او این جنگ را به این روزها کشانید تا منتظر پیروزی ترامپ باشد اگر ترامپ پیروز شود برای او قوت قلب است و اگر شکست بخورد فاتحه او خوانده
آخرین اخبار