رویترز نوشت: در حالی که تنها دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و در بحبوحه تردید‌ها درباره آینده حمایت غرب از اوکراین، رئیس پنتاگون امروز دوشنبه به کی یف سفر کرد.

به نقل از رویترز، سفر لوید آستین به اوکراین که چهارمین سفر او و احتمالا آخرین سفر او به عنوان رئیس پنتاگون در دولت جو بایدن است، شامل مذاکرات عمیق درباره تلاش‌های آمریکا برای کمک به کی یف به منظور تقویت وضعیت دفاعی خود همزمان با پیشروی نیرو‌های مسکو در شرق اوکراین است.

یک رسانه اوکراینی درباره دیدار رئیس پنتاگون از کی یف نوشت: آستین در این سفر با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین دیدار خواهد کرد. تمرکز اصلی مذاکرات آنها نیاز‌های نظامی فعلی اوکراین و حمایت از نیرو‌های مسلح اوکراین در سال آینده خواهد بود.

آستین بر اهمیت ائتلاف‌های بین المللی تشکیل شده برای حمایت از اوکراین تاکید کرد و مدعی شد که این تلاش‌ها به اوکراین کمک کرده تا در برابر روسیه مقاومت کند.

تارنمای آر بی سی اوکراین نوشت: با این حال، نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند حمایت‌های آینده را به خطر بیندازد، به ویژه اگر دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان که بار‌ها ادامه کمک به اوکراین را زیر سوال برده، پیروز شود.

دیدار آستین همچنین در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خط مقدم جنگ انجام می‌شود.

رئیس پنتاگون از استقرار موشک تاد در اراضی اشغالی خبر داد

به گزارش رویترز وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه قبل از ورود به اوکراین به خبرنگاران گفت: ارتش آمریکا سامانه‌های ضد موشک پیشرفته خود را به (رژیم) اسرائیل انتقال داده و این سامانه‌ها اکنون در «مکان خود» مستقر هستند.

آستین از بیان این که آیا این سامانه‌ها اکنون قابل استفاده هستند یا خیر، خودداری کرد و افزود: ما می‌توانیم خیلی سریع آنها را عملیاتی کنیم و همگام با انتظارات مان پیش می‌رویم.

آستین در بحبوحه تردید‌ها درباره آینده حمایت غرب از کی‌یف به اوکراین سفر کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود: استقرار سامانه‌های تاد به همراه حدود ۱۰۰ سرباز آمریکایی به معنای کمک به (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود است که بعد از پرتاب بیش از ۱۸۰ موشک از سوی تهران، اقدامات تلافی جویانه علیه آن را بررسی می‌کند.

رویترز به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد، واشنگتن از (رژیم) اسرائیل خواست برای جلوگیری از گسترش جنگ در خاورمیانه در نحوه پاسخ خود دقت کنند. بایدن علنا با حمله تل آویو به سایت‌های هسته‌ای ایران مخالفت کرده و در باره حمله به تاسیسات انرژی این کشور ابراز نگرانی کرده است.

زبق این گزارش آستین محتاطانه پاسخ داد و به خبرنگاران گفت: دشوار می‌توان گفت که حمله تلافی جویانه (رژیم) اسرائیل چگونه خواهد بود. در نهایت تصمیم گیری با (رژیم) اسرائیل است.

وی افزود: این که آیا اسرائیلی‌ها این حمله را متناسب خواهند دانست یا خیر و درک ایرانی‌ها از آن دو چیز متفاوت است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار