مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از هشت هزار واحد خونگیری در این استان با مراجعه و مشارکت اقشار مختلف مردم در اهدای خون انجام شده است.

لیلی عاصم‌آبادی  اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم استان به پایگاه انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و ۹۸۰ نفر اهدای خون مستمر داشته‌اند، افزود: همچنین ۲ هزار و ۸۱۴ نفر از این مراجعه کنندگان افراد دارای با سابقه اهدای خون و یک هزار و ۱۰۳ نیز برای بار اول برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام با بیان اینکه بر این اساس بیش از هشت واحد از این تعداد مراجعه کننده خونگیری شده است، تصریح کرد: اولویت برای حضور و مشارکت مردم در اهدای خون و کمک رسانی، با گروه‌های خونی منفی به ویژه گروه خونی(-o) است.

عاصم‌آبادی با اشاره به اینکه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در امر حسنه اهدای خون مشارکت کنند، ابراز کرد: افرادی که به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند و یا دارای سابقه اهدای خون هستند تا ۷۰سالگی و افرادی که بار اول هستند تا ۶۰ سال می‌توانند خون خود را برای کمک به بیماران نیازمند، خون اهدا کنند.

وی ابراز کرد: افراد دارای سرطان، مصدومان تصادف‌ها و حوادث، بیماران تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی و مادران سزارین از جمله افراد نیازمند به خون و فراورده‌های آن هستند، گفت: بخشی از خون اهدایی برای مجروحان سوانح و حوادث و سهمی از آن نیز برای بیماران نیازمند دریافت خون و فرآورده‌های خونی مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام یادآور شد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما، از مردم نوع‌دوست استان درخواست می‌شود با مراجعه به پایگاه انتقال خون ایلام در کمک به بیماران و یاری رساندن به نیازمندان به خون سهیم شوند.

تنظیم سطح آهن بدن، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، سلامت کبد، کاهش غلظت خون و ارتقای سلامت کلی بدن از جمله فواید اهدای خون است.

بیماران تلاسمی در هر ماه بین ۲ تا سه واحد خون( معادل ۴۵۰ سی‌سی) در ماه نیاز دارد.

از ۴۵۰ سی‌سی خون اهدایی، پلاسمای تازه منجمد شده، گلبول قرمز متراکم، پلاکت، رسوب کرایو تهیه شده و برای بیماران مختلف استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.