اداره کل هواشناسی استان یزد، از امروز تا روز جمعه هشدار سطح زرد صادر کرد.

اداره کل هواشناسی استان یزد اعلام کرد؛ از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت پنجشنبه وزش باد نسبتا شدید تا شدید بعضا با گرد و خاک و کاهش تدریجی و محسوس دما را خواهیم داشت.

احتمال کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، کاهش دماک و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی از پیامد‌های این سامانه بوده و استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در تردد‌های جاده ای، جمع آوری محصولات کشاورزی آسیب پذیر در برابر وزش باد و کاهش دما توصیه شده است.

در اخطار دیگر صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی نیز اعلام شد که از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت جمعه موج سرد جوی بر استان حاکم خواهد بود که با احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و گلخانه ها، از کشاورزان و دامداران خواسته شده محصولات کشاورزی آسیب پذیر در برابر وزش باد و کاهش دما و باران را جمع آوری، سازه‌های گلخانه‌ها را مستحکم و در تردد دام به ویژه در ارتفاعات احتیاط کنند.

همچنین سامانه دیگری از در روز چهارشنبه در استان فعالیت خواهد کرد که بارش باران در برخی نقاط و احتمال بارش برف در قله‌ها در ابرکوه، تفت، مروست، مهریز و هرات پیش بینی می‌شود.

در این هشدار با اشاره به احتمال جاری شدن رواناب و لغزندگی جاده‌ها از رانندگان خواسته شده که در تردد‌های جاده‌ای و از کوهنوردان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.