استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی استان در تحقق دیپلماسی اقتصادی به عنوان اولویت دولت وفاق ملی باید نقش آفرین باشد.

 سرمست در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی در تحقق دیپلماسی اقتصادی به عنوان اولویت دولت وفاق ملی باید نقش آفرین باشد گفت: اینجانب به عنوان نماینده دولت در دعوای بین بخش خصوصی و دولت طرف بخش خصوصی هستم.
 
 سرمست با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی در گرو امنیت سرمایه‌گذاری است افزود: در جلساتی که در نهاد‌های دولتی در مورد بخش خصوصی برگزار می‌شود نمایندگان این بخش هم باید حضور داشته باشند.
 
وی ادامه داد: بین مقوله اقتصاد، سیاست و فرهنگ یک پیوستگی وجود دارد و هر سه این موضوعات باید به شکل متوازن و هم راستا باشند تا منجر به توسعه پایدار و همه‌جانبه شود.
 
سرمست با بیان اینکه به عنوان نماینده دولت طرف بخش خصوصی هستم گفت: پیشرفت فعالیت‌های بخش خصوصی بدون وجود امنیت سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.
 
استاندار آذربایجان شرقی به جایگاه مهم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: این کارگروه پس از شورای تامین قوی‌ترین نهادی است که مصوبات آن ضمانت اجرایی دارد و بنده نیز شخصا در این جلسات حضور یافته و آن را در کف واحد‌های صنعتی برگزار خواهم کرد.
 
وی افزود: صنعت آذربایجان شرقی با استان‌های دیگر قابل مقایسه نیست و صنعتگران در این استان قشر پیشتاز هستند.
 
سرمست با اشاره به اینکه سیاست خارجی باید پیشران دیپلماسی اقتصادی باشد، تاکید کرد: تبریز در حوزه دیپلماسی دارای جایگاه تاریخی و برجسته‌ای بوده و یکی از برنامه‌های مهم مدیریت استان در این حوزه، فعال کردن کریدور‌های آزادراهی است.
 
 ژائله رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این دیدار گفت: آذربایجان شرقی جزو معدود استان‌هایی است که ۹۵ درصد اقتصاد آن متعلق به بخش خصوصی است.
 
وی افزود: به دلیل اقتصادی بودن آذربایجان شرقی تعامل بین دولت و اتاق بازرگانی اجتناب‌ناپذیر است.
 
ژائله تاکید کرد: نیازمند برگزاری جلسات تعاملی بین دستگاه‌های مختلف برای افزایش امنیت سرمایه‌گذاری در استان هستیم.
 
وی از افزایش فشار‌های مالیاتی بر واحد‌های صنعتی انتقاد کرد و گفت: فشار مالیاتی بر واحد‌های صنعتی و تولیدی باعث فرار سرمایه‌گذاران از استان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.