رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات پزشکی گفت: یکی از مشکلات تولیدکنندگان تامین مواد اولیه به دلیل اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه است.

جلیل سعیدلو، رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی و ملزومات دارویی گفت: به طور کلی چند نرخی بودن ارز اختصاص یافته آسیب‌زا است.

وی بیان کرد: اکنون باید تسهیلات ارزان قیمت برای تولید کننده در نظر گرفته شود تا با توجه به بدهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، تولیدکنندگان بتوانند کالاهای مورد نیاز بیمارستان ها را تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار بدهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تجهیزات پزشکی، دندان پزشکی و آزمایشگاهی تصریح کرد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان، موضوع تامین مواد اولیه است و به دلیل اعمال تحریم های ناجوانمردانه تامین کالا زمان‌بر بوده و معتقدم که باید بروکراسی های اداری از بین بروند. 

سعیدلو ادامه داد: اکنون در حوزه تجهیزات دستگاهی ۴۵ تا ۵۰ درصد و در زمینه تجهیزات مصرفی بیمارستان ها تا ۸۰ درصد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود. ارزش کالای تولید شده حدود ۱/۵ میلیارد دلار است. در نیمه اول سال جاری ۶۰۰ میلیون دلار ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است. 

وی اضافه کرد: اگر موضوع حمایت از بیماران است، باید این کار با پوشش بیمه ای انجام شود و اختلاف قیمت ارز بابد توسط بیمه ها پرداخت شود تا بیماران افزایش پرداختی از جیب نداشته  باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.